تبریک شماری از گروه های مقاومت عراق به رئیس‌جمهور منتخب ایران

سیاسی عصائب اهل الحق به رهبری «شیخ قیس الخزعلی» و جمعی از تشکل های دیگر عراق در ادامه پیام های تبریک و تهنیت خود، با ارسال پیام هایی، پیروزی آیت الله رئیسی را در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفتند.

گروه های جهادی – سیاسی عصائب اهل الحق، کتائب سید الشهدا، کنگره ملی کردهای فیلی،  دبیرکل تجمع علمای خط ولایت در عراق و دبیرکل جماعت علمای اهل سنت امروز (یکشنبه)  در پیام های جداگانه، پیروزی آیت الله سید ابراهیم رئیسی در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفتند.

عصائب اهل الحق: انتخابانت ایران چشم دشمنان را از حدقه بیرون کشید

عصائب اهل الحق به رهبری «شیخ قیس الخزعلی» در بیانیه تبریک خود گفته است که به ملت ایران این پیروزی بزرگ را در انتخابات ریاست جمهوری تبریک می گوییم، زیرا سینه های ما را سردی بخشید و چشم دشمنان را از حدقه بیرون کشید.

در این بیانیه آمده است: ملت ایران بار دیگر ثابت کرد که با وجود مانع تراشی ها، سختی ها و تلاش های دشمنان برای شکست روند انقلاب اسلامی، همچنان این ملت وفادار به انقلاب مبارک اسلامی است.

به نوشته بیانیه، ملت ایران نشان داد که همچنان ثابت قدم است و کلام خود را بیان می کند و در قبال قضایای امت اسلامی با آگاهی بی نظیری، مواضعش ثابت است.

عصائب اهل الحق ابراز امیدواری کرده است که جمهوری اسلامی ایران با همین سرافرازی و عزت و پیشرفت متمدنانه به راهش ادامه داده و همچنان پشتیبان مستضعفان باقی بماند.

در این بیانیه برای آیت الله سید ابراهیم رئیسی در مسوولیت های جدید به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران آرزوی توفیق شده است.

کتائب سید الشهداء: تبریک به رئیسی تبریک به مقاومت است

دبیرکل گروه جهادی – سیاسی کتائب سید الشهداء نیز در توئیتی اعلام کرد که تبریک گفتن به پیروزی آیت الله سید ابراهیم رئیسی به مفهوم تبریک به خط مقاومت و شکست عادی سازی (با رژیم صهیونیستی) و مذلت است.

«ابوآلاء الولائی» پیروزی آیت الله رئیسی را به مثابه صحت انتخاب مسیر پرخاری دانست که حاصلش سرافرازی و شکست اطاعت از تنفگداران آمریکایی از جمله در برخی حکام حاشیه خلیج فارس و عرب و دولت های دونده در پی سراب است.  

وی به همین مناسبت همچنین به فرماندهان شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به خاطر ترسیم این مسیر تبریک گفته است.

کنگره کردهای فیلی: «علامه رئیسی» مرد مرحله مبارز و جهاد است

دبیرکل کنگره کردهای شیعه عراق معروف به «فیلی» ها نیز در بیانیه تبریک خود گفته است: به ملت ایران به خاطر پیروزی حماسه انتخابات و انتخاب علامه مجاهد و مبارز، سید ابراهیم رئیسی، مرد مرحله پیش رو، تبریک می گویم.

«طارق المندلاوی» گفته است: به آیت الله رئیسی به خاطر کسب اعتماد مردم ایران در انتخابات دمکراتیکی که بسیاری از کشورهای جهان و منطقه از آن محروم هستند، تبریک می گویم.

وی ابراز امیدواری کرده است که رییس جمهور منتخب ایران بتواند در خدمت به ارزش های جمهوری اسلامی ایران که امام خمینی (ره) بنیان نهاده و تحقق بخشیدن انتظارات مردم ایران و ارتقا موضع افتخار آمیز ایران در همبستگی با مستضعفان منطقه و جهان و استمرار صلح جامعه، منطقه و بین الملل موفق باشد.

جماعت علمای اهل سنت عراق: در انتظار پیروزی های بیشتر هستیم

دبیرکل جماعت علمای اهل سنت عراق نیز در پیام کوتاهی در توئیتر گفته است که در انتظار پیروزی های بیشتر ملت ایران و پیشرفت و موفقیت روز افزون برای ایران است.

«شیخ خالد الملا» در این پیام تبریک تاکید کرده است: به برادران در جمهوری اسلامی و رهبری ایران، موفقیت برگزاری انتخابات و پیروزی انتخاب سید ابراهیم رئیسی به پست ریاست جمهوری ایران را تبریک می گویم.

تشکل علمایی عراق: انتخابات ایران دشمنان را شگفت زده کرد

دبیرکل تشکل تجمع علمای خط ولایت در عراق نیز در بیانیه تبریک خود اعلام کرد که مشارکت گسترده مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری، دشمنان را قبل از دوست داران ایران، شگفت زده کرد.

سید «محمد الحیدری» در این بیانیه افزوده است که باوجود هجمه رسانه ای گسترده ای که برای دور کردن مردم از انقلاب اسلامی و نظام حاکم بر این کشور و رهبری حکیمانه ایران صورت گرفت، اما مشارکت گسترده مردم ایران در انتخابات دشمنان را قبل از دوستان شگفت زده کرد.

 الحیدری در این بیانیه همچنین به رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به خاطر این حماسه مردمی که ثابت قدم بودن بر ارزش های حاکمیت مردمی و جمهوری اسلامی ایران را نشان داد، تبریک گفته است.

این روحانی برجسته عراقی، ضمن آرزوی موفقیت برای جمهوری اسلامی  ایران گفته است که خواهان تقویت بیشتر روابط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بین دو کشور و همچنین پشتیبانی از محور مقاومت و ملت های آن است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران که به پیروزی قاطع آیت الله سید ابراهیم رئیسی منجر شد به شدت مورد توجه و اهتمام مقامات و گروه های عراقی و بسیاری دیگر از کشورها قرار گرفته است.

روسای چهارگانه عراق از جمله «برهم صالح» رییس جمهوری، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر، «محمد الحلبوسی» رییس پارلمان، «فائق زیدان» رییس دستگاه قضایی به علاوه «نیچروان بارزانی» رییس اقلیم کردستان، «مسرور بارزانی» نخست وزیر دولت محلی اقلیم کردستان عراق پیام های رسمی تبریک و تهنیت فرستادند و صالح و الکاظمی همچنین با آیت الله رئیسی تماس تلفنی گرفته و به او تبریک گفتند.

علاوه بر اینها، مقامات رسمی عراقی، رهبران سیاسی و دهها شخصیت اثرگذار سیاسی و علمایی و تشکل های مختلف این کشور به همین مناسبت بیانیه های تبریک منتشر کرده و برخی در صفحات شخصی خود در شبکه های اجتماعی، پیام های تبریک منتشر کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.