چند درصد مردم گیلان و سمنان در انتخابات شرکت کردند؟

محمود قاسم نژاد صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به شرکت یک میلیون و ۱۳۲ هزار و ۲۶۹ نفر در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: این میزان مشارکت ۵۶.۹۳ درصد گیلانیان در این انتخابات بوده است.

قاسم نژاد به مشارکت گیلانیان با بیان اینکه میزان مشارکت مردم در انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز به همین اندازه است، گفت: یک میلیون و ۱۲۱ هزار و ۴۴۸ نفر در ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا شرکت داشتند.

وی اضافه کرد: در انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه هم ۵۲ هزار و ۸۶۷ نفر معادل ۶۰.۹۰ درصد مشارکت داشتند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: واجدان شرایط رأی در گیلان یک میلیون و ۹۸۸ هزار و۵۳۴ نفر است و در حوزه آستانه اشرفیه برای برگزاری انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی ۵۲ هزار و ۸۶۷ نفر واجد شرایط رأی دادن بودند.

درصد مشارکت در گیلان و سمنان چقدر بود؟

 مشارکت انتخاباتی سمنانی‌ها به ۵۴ درصد رسید 

همچنین ایرنا نوشت؛

سید عباس دانایی ابراز داشت: طبق آخرین آمار در دسترس، نزدیک به ۲۸۰ هزار نفر یعنی بالغ بر ۵۴ درصد واجدان شرایط رای دادن در استان سمنان، تا حدود ساعت یک بامداد شنبه در انتخابات شرکت کردند و رای خود را به صندوق ها ریختند.

وی ضمن یادآوری این که آمار دقیق تر روز شنبه به اطلاع مردم سمنان می رسد یادآور شد: از زمان آغاز رای‌گیری تاکنون در استان سمنان با توجه به نسبت واجدان شرایط شرکت در انتخابات مردم شهرستان‌های آرادان ، میامی و سرخه بیشترین مشارکت را داشته‌اند.

دانایی یادآور شد: فرآیند جمع آوری آرا در شعب شهری استان که تا ساعت ۲ بامداد تمدید شده بود، در این ساعت خاتمه یافت ولی اگر افرادی برای مشارکت انتخاباتی در حوزه‌ها حضور داشتند کار رای گیری از آن ها انجام می شود.

وی ادامه داد: با توجه به برگزاری الکترونیکی انتخابات شورای شهر سمنان پیش بینی می شود پس از تایید هیات نظارت و تایید شورای نگهبان، نتایج در ساعت های اولیه صبح شنبه اعلام شود.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان گفت: طبق دستورالعمل ابتدا آرای کتبی انتخابات ریاست جمهوری شمارش می شود و سپس تعرفه های شوراها شمارش خواهد شد.

وی ادامه داد: از ساعت هفت صبح جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ روند برگزاری انتخابات همزمان با سراسر کشور در استان سمنان آغاز شد و مردم استان در لحظات اولیه با حضور چشمگیر خود پای صندوق های رای حاضر شدند.

دانایی اظهار داشت: ۱۴ هزار و ۲۰۰ نفر در رده‌های مختلف اجرایی شامل هیات‌های اجرایی و بازرسی، ستاد انتخابات، نمایندگان فرماندار، نیروی انتظامی، اعضا شعبه‌ها، کاربران، رانندگان و نیروهای خدماتی برای برگزاری انتخابات سالم در شهرستان سمنان مشارکت کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.