کارشناس مسائل بین‌الملل: کابینه جدید رژیم صهیونیستی کم ثبات و شکننده است

یک کارشناس مسایل بین الملل و منطقه گفت: احتمال اینکه این کابینه رژیم صهیونیستی هم در ماه‌های آینده موفق نشود و شکست بخورد وجود دارد.

محسن پاک‌آیین گفت: کابینه جدید رژیم صهیونیستی کابینه ای کم ثبات و شکننده است، اگرچه نفتالی بنت موفق شده نتانیاهو را که ۱۲ سال نخست وزیر بوده است، کنار بزند اما به این معنا نیست که بتواند کار بزرگی انجام دهد و نظر همه جوانب و احزاب داخلی را تامین کند.

وی ادامه داد: کابینه نفتالی بنت، ائتلافی و با حضور احزاب مختلف که به آن کابینه چهل تکه گفته شده، است و احزاب به دنبال منافع حزبی خودشان هستند و یک تعهد مشترک برای این که بتوانند وضعیت را سامان دهند، ندارند و لذا احتمال اینکه این کابینه هم در ماه های آینده موفق نشود و شکست بخورد وجود دارد.

این کارشناس مسایل منطقه با بیان این که کابینه شکل گرفته جدید را مردم به کابینه قبلی ترجیح می دهند چرا که شکست ها و ناکامی های مکرر نتانیاهو را شاهد بودند افزود: نتانیاهو قادر به برآورده کردن مطالبات اهالی سرزمین های اشغالی نبوده است. نتانیاهو در عرصه های مختلف فردی ناکام بوده است. در عرصه بین المللی با اقدامات افراطی خود و حمایت هایی که در دوره ترامپ از یک فرد افراطی و قانون گریز انجام داد، باعث شد روابط آمریکا با این رژیم هم سرد شود همچنین تداوم شهرک سازی مغایر با سیاست آمریکا بود و این اقدام تا جایی ادامه یافت که هم سازمان ملل و هم اتحادیه اروپا با این روند مخالفت کردند.

پاک آیین گفت: در سطح منطقه ای با تجاوز به سوریه یک خطای محاسباتی انجام داد و شکست دیگری را در سطح منطقه پذیرا شد و می بینیم که در این شرایط بشار اسد دوباره از سوی مردم سوریه انتخاب می شود. نتانیاهو در حملات مکرر به غزه، خسارات جدی را به این رژیم وارد کرد و شعارهایی که می دادند که گنبد آهنی دارند و شکست ناپذیر است را دیدیم که چگونه در معرض موشک باران حماس و گروه های مقاومت قرار گرفت.

وی افزود: در بعد داخلی بزرگترین مشکل نتانیاهو متهم شدنش به فساد و دریافت رشوه بود و اینکه در انتظار محاکمه به سر می برد.

این کارشناس مسایل منطقه درباره مساله فلسطین و تغییرات سیاسی در سرزمین های اشغالی اظهار کرد: به نظر تغییری در سیاست دولت جدید رژیم صهیونیستی درباره آرمان فلسطین ایجاد نخواهد شد. نفتالی بنت اعلام کرده است که با همان سیاست قبلی در این رابطه ادامه می دهیم و این قابل انتظار هم بود. مردم فلسطین و گروه های جهادی مبارزات خودشان را ادامه می دهند و با تداوم انتفاضه شاهد پیروزی نهایی و ازادی قدس شریف خواهیم بود.

پاک آیین در پاسخ به این که ممکن است نفتالی بنت برای اثبات خود دست به اقدام نظامی بزند اظهار کرد: بعید می دانم، بیشترین توجه بنت به اوضاع داخلی و مدیریت نابسامانی های داخلی است و سعی می کند اشتباهات نتانیاهو را دنبال نکند اما اگر این وضعیت هم پیش آید گروه های مقاومت همان طور که تاکنون مقاومت کرده اند، ساکت نمی نشینند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.