اعلام فهرست پروازهای خارجی ایران

در پی از سرگیری برخی پروازهای خارجی در راستای بهبود وضعیت کرونا در کشورهای مختلف، هم اکنون پرواز مسافران ایرانی به ۲۳ مقصد مختلف انجام می‌شود.

در پی شیوع ویروس کرونا و به ویژه گسترش واریانت انگلیسی در جهان محدودیت‌های کرونایی به ویژه در حوزه پروازهای خارجی روز به روز بیشتر شد و کشورهای متعددی در لیست سیاه و ممنوعه برای پروازهای مسافری قرار گرفتند اما این مشکل با گذشت زمان حل شد و هر هفته و هر ماه کشورهای بیشتری به لیست پروازهای خارجی ایران می‌پیوندند.

حالا ایران به ۲۳ کشور مختلف از جمله، آلمان، ترکیه، اتریش، کویت، هند، انگلستان، ایتالیا، لبنان، قطر، امارات، سوریه، چین، ونزوئلا، عمان، ارمنستان، قزاقستان، افغانستان، عراق، تاجیکستان، روسیه، تایلند، مالزی و گرجستان پرواز دارد.

فهرست پروازهای خارجی ایران اعلام شد

در این میان کشورهای دیگری هم احتمالا به این لیست اضافه خواهند شد؛ چرا که طی روزهای گذشته فهرستی شامل کشورهای ممنوعه و پرخطر اعلام شد که به همین دلیل پرواز به آن‌ها ممنوع یا محدود به رعایت پروتکل‌های خاصی شده است.

بر اساس آخرین اعلام سازمان هواپیمایی، کشورهای هند، بوتسوانی، برزیل، جمهوری چک، عراق، استونی، ایرلند، لسوتو، مالاوی، موازمبیک، اسلواکی، آفریقای جنوبی و زامبیا در لیست کشورهای با شرایط ویژه دارای واریانت انگلیسی قرار دارند و پرواز به این مقاصد ممنوع است.

همچنین فرانسه، پاکستان، آلبانی، آندورا، بحرین، بولیوی، بوسنی و هرزگوین، کلمبیا، مصر، اکوادور، مجارستان، اردن، کوزوو، لتونی، لبنان، مالت، مولداوی، مونتگرو، مقدونیه شمالی، فلسطین، سنت لوسیا، صربستان، سیشل، اسلوانی، سوئد، سوریه، تانزانیا و امارات متحده عربی در لیست کشورهای پرخطر با بروز بالای بیماری قرار دارند و پرواز به آن‌ها ممنوع نبوده اما نیازمند رعایت پروتکل‌ها و محدودیت‌های کرونایی خاصی است.

بر اساس آخرین اطلاعات و اخبار به دست آمده، کشورهای دیگری در روزهای آتی به لیست پروازهای ۲۳ گانه خارجی ایران اضافه خواهند شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.