هشدار انصاری درباره اثرات رأی ندادن

حسینعلی امیری امروز با حضور در مسجد ارشاد شهر ری، آرای خود را برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، یازدهمین دوره انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی، پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و همچنین ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صندوق انداخت.

هشدار انصاری درباره اثرات رأی ندادن /ره پیک: تعداد تعرفه ها بیش از صددرصد است /معاون پارلمانی روحانی رأی داد

مشکلی درمیزان تعرفه‌ها نداریم

همچنین بنا برگزارش ایسنا سیامک ره پیک با حضور در هیات نظارت بر انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: تعداد تعرفه ها و مقداری که چاپ شده و در استان ها توزیع شده بیش از صددرصد است و این بدین معناست که بر فرض مثال اگر صددرصد واجدین شرایط هم شرکت کنند، بیش از آن هم تعرفه وجود دارد، بنابراین در زمینه میزان تعرفه مشکلی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: همچنین اگر تعرفه شعب تمام شود، هم از طریق ناظران و هم عوامل اجرایی و هم سیستم های آنلاینی که وجود دارد، میزان مصرف تعرفه روشن می شود و قبل از بروز مشکل، تعرفه شعب تامین می شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر گزارش های معدود و محدودی درباره تعرفه آمده است اما در کل کشور مشکلی در زمینه تعرفه تاکنون نبوده است مگر برخی از گزارشاتی که آمده و بررسی شده و درست نبوده است.

هشدار انصاری درباره اثرات رأی ندادن /ره پیک: تعداد تعرفه ها بیش از صددرصد است /معاون پارلمانی روحانی رأی داد

وی ادامه داد: همچنین صبح در یکی الی دو ساعت اول انتخابات، و در راه اندازی دستگاه های احراز هویت یکسری اشکالاتی پیش آمده بود، که در حال حاضر بسیاری از اشکالات رفع شده است یعنی تقریبا رای گیری روی روال است، منتها در رای گیری مشکلی ایجاد نمی شود چراکه پیشتر توافقاتی صورت گرفته که اگر به هر دلیلی این سیستم ها دچار مشکل شد چه از جهت قطعی برق و اخلال در سیستم فنی ما به صورت دستی رای گیری را انجام بدهیم و مردم رای گیری خود را خواهند داشت

ره پیک تاکید کرد:  هرجا که سیستم رای گیری مشکل داشته موظف بودند به صورت دستی عمل کنند و این کار را هم انجام دادند.

هشدار انصاری درباره اثرات رأی ندادن /ره پیک: تعداد تعرفه ها بیش از صددرصد است /معاون پارلمانی روحانی رأی داد

شرکت نکردن در انتخابات، رای دادن به چیزیست که نتیجه اش را نمی دانیم

مجید انصاری در جمع خبرنگاران در حسینیه جماران اظهار کرد: انتخابات و صندوق رای در جمهوری اسلامی از ابتدا تاکنون زبان مردم و ابزار اعمال اراده آنان در عرصه سیاسی و اداری کشور بوده است و میعادگاه پیوند میان مردم و حاکمیت است.

انصاری گفت: من در حسینیه جماران در این مکان مقدس رای دادم که در آن شخصیت های مذهبی و سیاسی حضور پیدا می کنند.

وی افزود: در ساعتی که من اینجا بودم مشارکت خوبی صورت گرفته است.

وی گفت: تا هر میزان مردم مشارکت داشته باشند اقتدار ما به همان میزان بیشتر خواهد شد.

انصاری تصریح کرد: رهبری فرموده اند انتخابات حق آحاد مردم است، من امیدوارم انتخابات امروز برای کشور منشأ خیر و برکت باشد و مشارکت بیشتر مردم به نفع خود آنان خواهد بود.

وی یادآور شد: من معتقدم جریانات سیاسی که گلایه هایی دارند بدانند قهر از صندوق رای مشکلی را حل نمی کند. امکان انتخاب فرد نزدیک به این جریان هم فراهم است در یک جمله می گویم نظام‌ ما جمهوری اسلامی است.

انصاری گفت: اگر به دنبال آینده بهتری برای کشور و فرزندان هستیم تنها راه از راه جمهوریت می گذرد. امیدوارم در ساعات باقی مانده همه هموطنان ما اگر هنوز تصمیم نگرفته اند تصمیم خود را بگیرند و یقین بدانند شرکت نکردن نوعی رای دادن است، اما رای دادن به چیزی که نتیجه اش را نمی دانیم.

هشدار انصاری درباره اثرات رأی ندادن /ره پیک: تعداد تعرفه ها بیش از صددرصد است /معاون پارلمانی روحانی رأی داد

اظهارات نمایندگان کاندیداهای ریاست جمهوری در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات

نمایندگان کاندیداهای ریاست جمهوری با حضور در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات، از نزدیک در جریان آخرین وضعیت نظارت بر انتخابات قرار گرفتند.

محمدرضا اسماعیلی، نماینده محسن رضایی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما از صبح مشکلی در حوزه‌های انتخابیه مشاهده‌ و به شورای نگهبان اعلام کردید؟، در جمع خبرنگاران، گفت: از صبح امروز که ما در شورای نگهبان مستقر شدیم، روند انتخابات بسیار خوب است. البته از سراسر کشور گزارش‌هایی داشتیم که به شورای نگهبان منتقل کردیم و منتظریم که نتایج بررسی‌های خود را به ما ارائه دهند.

در ادامه داراب گنجی، نماینده عبدالناصر همتی در پاسخ به سوال مذکور، گفت: تا این ساعت، الحمدالله روند به خوبی پیش رفته است. گزارش‌های بسیار جزئی رسیده است که ما به دوستانمان در شورای نگهبان منعکس کردیم. خوشبختانه آنان با روی خوش استقبال کردند و پیگیر موضوع بودند. امیدواریم که این انتخابات هم مانند انتخابات‌های دیگر با خوبی و آرامش و به شکلی برگزار شود تا جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان سرافراز باشد و به جهانیان بگوید که ما انتخابات آزادی در کشور برگزار کردیم.

در ادامه ناصر فخاری نماینده سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در واکنش به سوال مذکور، اظهار داشت: امروز در ستاد نظارت بر انتخابات نشان داده شد که مدت هاست سازوکارهای لازم برای انتخابات فراهم و زحماتی کشیده می‌شود. البته در بخش اجرا همچنان مشکلاتی داریم که اعتراضاتی از سراسر کشور وجود داشت و ظاهراً تا ۱۱ صبح طول کشید تا این ایرادات رفع شود.

وی بیان کرد: نکته بعدی این است که رسانه ملی اخباری را در شب پایانی منعکس کرد که قاضی زاده هاشمی از ادامه رقابتهای انتخاباتی انصراف داده است و از همه جای کشور نسبت به بودن و نبودن وی در عرصه انتخابات شبهه وجود داشت. ما اعلام کردیم که قاضی زاده هاشمی در صحنه انتخابات است و به تکلیف خود عمل می‌کند. عده‌ای از افراد، فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه منتخب باید با رأی قاطع باشد را به گونه‌ای خاص تلقی کردند و در ستادهای انتخاباتی می‌چرخند و مردم را به رأی دادن به یک کاندیدای خاص ترغیب می‌کنند.

فخاری در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما از صبح مشکلی در حوزه‌های انتخابیه مشاهده‌ و به شورای نگهبان اعلام کردید؟، گفت: بله. البته این مسائل مربوط به اجراست و شاید متوجه شورای نگهبان نباشد. وزارت کشور باید تمهیدات اجرایی انتخابات را انجام می‌داد که دارای نقص‌هایی بوده است.

در ادامه، سید علی قریشی، نماینده سید ابراهیم رئیسی، درباره روند انتخابات و اینکه آیا تاکنون تخلفی مشاهده کرده‌ است یا خیر؟ گفت: امروز مردم ما یک بار دیگر بلوغ سیاسی خود را به رخ جهانیان کشیدند و از ابتدایی‌ترین ساعات رأی‌گیری در پای صندوقهای رأی حضور داشتند.

وی افزود: یک ناهماهنگی هایی از ابتدای شروع فرایند انتخابات در حوزه اجرا گزارش می‌شد و ما منعکس کردیم، البته دوستان هم تلاش می‌کنند که این نواقص را برطرف کنند.

قریشی اظهار داشت: مردمی که از قشر مستضعف هستند و دل به سید ابراهیم رئیسی بستند، در صف‌های طولانی ایستادند و متاسفانه عوامل اجرایی نتوانستند به خوبی و نحو احسن به آنان خدمت رسانی کنند. با رئیسی تماس داشتیم و وی پیغام داد که حتما عوامل اجرایی به این مردم زودتر توجه و رأی آنان را بگیرند که با توجه به شرایط کرونایی، مردم اذیت نشوند و در صف‌های طولانی نمانند. موارد را منعکس کردیم و امیدوارم که تا پایان کار انتخابات، وحدت و همدلی بین عوامل اجرایی و نظارت برقرار باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.