رقابت های تکواندوی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ به تعویق افتاد

 جلسه شورای اجرایی فدراسیون جهانی تکواندو امروز (پنجشنبه) به صورت آنلاین برگزار و طی آن رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۱ ووشی به تعویق افتاد.

این تصمیم را دولت چین گرفته و تمامی رویدادهای ورزشی و بین‌المللی این کشور را به تعویق انداخته است.

فدراسیون جهانی اعلام کرده از آنجایی که طبق دستور دولت چین، تمامی ورزشکاران باید قرنطینه شوند امکان برگزاری این رقابت‌ها در تاریخ از پیش تعیین شده (۲۰ تا ۲۶ مهرماه ۱۴۰۰) برای تمامی تیم‌ها امکان پذیر نیست و تاریخ جایگزین نیز متعاقبا تصمیم گیری و اطلاع رسانی می‌شود.

بر همین اساس و با تعویق رقابت‌های جهانی، جلسه انتخابات ریاست و اعضای شورای فدراسیون جهانی تکواندو در تاریخ ۱۱ اکتبر (۱۹ مهر) به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

دکتر چو رییس فدراسیون جهانی تکواندو با اشاره به این موضوع گفت: از تعویق مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۱ ووشی بسیار متاسف هستم اما همچنان سلامتی و ایمنی ورزشکاران از اولویت‌های ما است؛ امیدوارم در سال ۲۰۲۲ رقابت‌ها با هیجان بالایی برگزار شود.

وی افزود: رویدادهای مهمی همچون بازی‌های المپیک و پارالمپیک را پیش‌رو داریم و برای این رقابت‌ها لحظه شماری می‌کنیم؛ در المپیک ۱۳۰ تکواندوکار از ۶۱ کشور به همراه تیم پناهندگان شرکت خواهند کرد و در بازی‌های پارالمپیک نیز ۷۲ پاراتکواندوکار از ۳۷ کشور با هم به رقابت می‌پردازند. مطمئن هستم که این نفرات بهترین رقابت‌های تکواندو را به نمایش می‌گذارند.

در جلسه امروز همچنین تصویب شد که برگزاری مسابقات قهرمانی کودکان برای رده سنی ۶ تا ۱۱ سال در دستور کار قرار بگیرد.

در خصوص رقابت‌های گرندپری نیز که قرار است به صورت آزمایشی به میزبانی کره‌جنوبی و در تاریخ ۴ تا ۶ نوامبر برگزار شود، تبادل نظر شود. در این رقابت‌ها ۱۶ ورزشکار در اوزان المپیکی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که ۲ نفر اول هر وزن جواز حضور در گرندپری ۲۰۲۲ را کسب می‌کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.