«جمال عرف» روز پنجشنبه  با تشریح آخرین وضعیت امنیتی انتخابات و اطلس امنیت، گفت: وزیر کشور رییس شورای امنیت کشور است و ایشان در این زمینه آخرین جلسات را این هفته برگزار کردند.

وی با اشاره به حضور همه دستگاه‌های نظامی، انتطامی و امنیتی در این جلسات، ادامه داد:  این دستگاه‌ها به عنوان متولیان امنیت کشور، فضای بین‌المللی، منطقه‌ای و داخلی کشور را رصد می‌کنند و اگر احساس کردند نقطه‌ای به امنیت بیشتر نیاز دارد آن را اعلام خواهند کرد که تا این لحظه اعلام نشده است.

معاون وزیر کشور با انتقاد از عملکرد دولت کانادا در ممانعت از ایجاد شعبه اخذ رای برای ایرانیان مقیم این کشور، گفت:‌ دولت کانادا تنها دولتی بود که مانع رای دادن ایرانیان شد و این موضوع را به وزارت امور خارجه اطلاع دادیم تا رایزنی‌های لازم را انجام بدهند.

وی افزود:‌ این اقدام برای پرستیژ بین الملل کانادا هم خوب نیست؛ کشوری که ادعای حقوق بشر دارد با چنین رفتاری کمترین حق بشر را نادیده می‌گیرد.

عرف در عین حال گفت:‌ افرادی که تمایل دارند در انتخابات حاضر شوند و رای بدهند، می‌توانند به نزدیک‌ترین شهر مرزی کانادا و آمریکا رفته و رای خود را در صندوقی  که در آنجا پیش بینی شده است، بیندازند.

 سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همراه با دو انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و ششمین دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا فردا جمعه ۲۸ خردادماه برگزار می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.