رأی محمدرضا عارف در انتخابات 1400 مشخص شد

متن این پیام به شرح زیر است:

 

ورود اصل شوراها به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را می‌توان تبلور مشی و مرام بنیان‌گذار فقید انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و اعتقاد ایشان به میزان بودن رای ملت دانست.  

همچنین آیت الله سیدمحمود طالقانی به عنوان قرآن‌پژوه و مجتهدی آزادیخواه، انقلابی و استبدادستیز، با اتکا به سنت و عقلانیت شیعی، با برجسته‌کردن مفهوم «شورا» گامی مهم در تئوریزه و تثبیت مفهوم و اصل شوراها در انقلاب اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برداشت؛ به گونه‌ای که می‌توان با صراحت گفت که نام و مفهوم شورا در انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران، بدون یادآوری نام و سیره آیت الله طالقانی امکان پذیر نیست.

از سوی دیگر دولت اصلاحات در به منصه‌ ظهور رساندن و اجرای اصل مهم شوراها گامی مهم در تثبیت حق حاکمیت ملت و اجرای قانون اساسی برداشت.

 دولت اصلاحات در کنار موفقیت‌های بزرگ در سیاست خارجی، اقتصاد، توسعه سیاسی و ... توانست در کاهش شکاف ملت و حاکمیت و اصلاح بروکراسی کشور به نفع مردم و میدان‌داری منتخبان ملت در شوراهای اسلامی و مدیریت شهرها و روستاها گام بردارد.

حال در آستانه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با تمجید از عملکرد موفق دوره پنجم مدیریت شهری تهران که ریل‌گذاری مناسبی در اداره پایتخت صورت گرفت و باعث آشتی مردم با شهر شده است برای تداوم این رویکرد از لیست انتخاباتی «جمهور» برای انتخابات شورای اسلامی شهر تهران حمایت و از شایستگانی که به هر دلیل در این لیست حضور ندارند و از ادامه رقابت های انتخاباتی انصراف دادند از این روحیه اخلاقی آنان قدردانی می‌کنم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.