انتقاد تند فاصل لنکرانی از محمود احمدی نژاد

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام قم با بیان اینکه اکنون در مقابل یک امتحان بسیار بزرگ و در یک زمان بسیار حساس از انقلاب قرار داریم گفت: اعتقاد مبرم و تاکید بر پیاده کردن بیانیه گام دوم انقلاب از شاخصه های مهم انتخاب اصلح است.

آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی افرود: ما بیانیه گام دوم انقلاب را که رهبری معظم انقلاب صادر فرمودند در دست داریم که هر فرد علاقه‌مند به انقلاب باید محورهای آن بیانیه را مدّنظر قرار بدهد، نمی‌شود کسی بگوید من انقلابی هستم و به بیانیه گام دوم هیچ توجهی ندارم. لذا اساساً یکی از شاخصه‌های تشخیص أصلح این است که اعتقاد مبرم و تاکید بر پیاده کردن بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشد. اگر کسی بخواهد به آن توجه نکند و آن را محور برنامه‌های خود قرار ندهد نمی‌شود گفت در مسیر انقلاب حرکت می‌کند!

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آگاهی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از علل شرایط بسیار سختی که مردم در آن زندگی می‌کنند و راهکار صحیح برای آن داشتن را مهم دانست و گفت: امروز واقعاً مردم در یک شرایط سختی به سر می‌برند مخصوصاً نسل جوان و این برای ما بسیار نگران‌کننده است که در این شرایط جوانان نسبت به انقلاب چه فکری پیدا می‌کنند؟

امید دشمن به مشارکت پایین در انتخابات


آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه دشمن دنبال این است که واقعاً مردم و جوانان را از استمرار انقلاب ناامید کند گفت:  دشمن امید دارد مردم حضور در انتخابات نداشته باشند یا خدای ناکرده حضورشان کمرنگ باشد و جمعیت زیادی پای صندوق رأی نرود یا فردی که انتخاب می‌شود کسی باشد که خیلی بر بنیانهای دینی، انقلابی و جهادی توجه نداشته باشد، اینها اهدافی است که دشمن دنبال می‌کند. استاد درس خارج فقه حوزه های علمیه قم به شرایط سخت و حیرت جوانها در این روزها اشاره کرد و ادامه داد:  شرایط به گونه ای است که ممکن است خدای ناکرده حالت یأس برای جوانها به وجود آید و به مجموعه متدینین چنین القا شود که دین به درد حکومت نمی‌خورد و اندیشه بلند امام در این زمینه را زیر سؤال ببرند.

حکومت ولایت فقیه یعنی حکومت دین، ولی فقیه مظهر بسیار روشن برای بیان و پیاده کردن دین است  
آیت الله فاضل لنکرانی افزود: واقعاً ما هرچه شکر کنیم نمی‌توانیم قدردان این اندیشه امام بزرگوار باشیم که دین، حکومت دارد، دین باید حاکم باشد. اشخاص نباید حکومت کنند، هواپرستها، دنیاطلبها، قدرت طلبها نباید حکومت کنند، دین باید حکومت کند، اصلاً حکومت ولایت فقیه یعنی حکومت دین، ولی فقیه مظهر بسیار روشن برای بیان و پیاده کردن دین است. این اندیشه بود که واقعاً تحول در جامعه و در مردم به وجود آورد، حماسه‌های جاودان هشت سال دفاع مقدس را به وجود آورد.مردم فداکار هم تا به حال به خاطر همین اندیشه با ایثارگری‌های خود از انقلاب و نظام دفاع کرده‌اند، با آنکه معیشت مردم خیلی در خطر است و در سختی بسیار زیادی قرار دارند.

معیارهای تشخیص اصلح


وی موضوعاتی مانند اعتقاد به بیانیه گام دوم انقلاب، توجه عمیق نسبت به افکار امام و پیاده کردن آن، حفظ آرمان شهدا و استمرار خط شهدا، حرکت جهادی برای رفع مشکلات مردم، معامله نکردن با مبانی دینی نظام و عزت مردم و حفظ عظمت انقلاب را از معیارهای تشخیص اصلح دانست.

غلط بودن قومیت گرایی در تبلیغات انتخاباتی


رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام قم در بخش دیگری از سخنان خود ضمن غلط دانستن قومیت‌گرایی، مذهب‌گرایی و عشیره‌گرایی در نظام اسلامی گفت: چون این نظام متعلق به همه مردم ایران است چه مسلمان و چه غیر مسلمان، چه شیعه و چه سنی، امروز اقلیت‌های دینی در پرتو این نظام اسلامی با امنیت و آرامش زندگی می‌کنند و مناسک مذهبی خود را هم به خوبی انجام می‌دهند، اما متأسفانه در تبلیغات انتخاباتی حرکت‌هایی از سوی برخی نامزدها انجام می‌شود که به قضیه قومیت‌گرایی می‌انجامد. آیت الله فاضل لنکرانی سخن گفتن برخی نامزدها در رقابت انتخاباتی به زبان ترکی برای جذب ترک‌ها،  قول و وعده دادن به لرها و سنی‌ها برای جذب نظر ایشان را غلط دانست و گفت:  دیگر زمان این حرفها گذشته، مردم متدین ما بیدار هستند، چه مسلمان‌ و چه غیر مسلمان‌ دنبال این هستند که شخصیتی در رأس این مسئولیت قرار بگیرد که شاخص‌های انقلاب را داشته باشد، کسی باشد که در مقام ایفای مسئولیت اجتماعی و سیاسی خود همه اقوام را به یک چشم نگاه کند،  و بر طبق قانون و ضوابط با همه رفتار کند.

رئیس جمهور باید از درون مردم بوده و جوشش مردمی داشته باشد


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه باید کسی سکاندار مسئولیت ریاست جمهوری باشد که وامدار گروه خاصی نباشد گفت : رئیس جمهور باید از درون مردم بوده و جوشش مردمی داشته باشد، اینها برای ما ارزش است. وی افزود: اگر کسی وامدار گروه خاص یا حزب خاصی باشد آن گروه دنبال این هستند که از او مطالبه کنند و توقع داشته باشند، معامله‌ی سیاسی با او می‌کنند که ما از تو حمایت می‌کنیم به شرط اینکه چند تا وزیر و سفیر از ما باشد. و چنین چیزی هم عقلاً درست نیست و هم شرعاً حرام است، باید این معیارها را برای مردم بیان کرد.

انتخابات باید امید دشمن را به یاس مبدل کند


آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی تحقق مصلحت نظام و انقلاب را در گرو انتخاب فردی دانست که این شاخص‌ها به خوبی در وجودش باشد و با اظهار امیدواری بر داشتن انتخاباتی بسیار پرشور گفت: در درجه اول باید این انتخابات، انتخاباتی باشد که دشمن را ناامید کند چرا که خود این موضوع از شاخص‌هاست و بیش از چند ماه است که دشمن این خط را دنبال می‌کند که «رأی بی‌ رأی»، «حضور پیدا نکنید» و متأسفانه بعضی از افراد که در داخل کشور خودشان مدتها مسئولیت داشتند، حالا که شورای نگهبان صلاحیت آنها را تأیید نکرده حضور در پای صندوق رأی را گناه می‌شمرند در حالی که اگر شورای نگهبان ایشان را تأیید می‌کرد حضور در این انتخابات واجب بود و اجر هم داشت.

محور بودن امام و رهبری و قانون


رییس مرکز فقهی ائمه اطهار یا بیان اینکه ما هم ممکن است انتقاد داشته باشیم و مسئولین هم اشتباه کنند همان‌طور که رهبری هم فرمود در جریان احراز صلاحیت‌ها جفاهایی به افراد شد، اما باید بدانیم آنچه لازم الرعایه است همان است که قانون می‌گوید. محور؛ امام و رهبری و قانون است. اگر افراد در مقابل قانون قرار بگیرند قطعاً ‌شکست می‌خورند.

کسانی که دعوت به عدم مشارکت در انتخابات می کنند در تقابل با امام راحل قرار دارند
آیت الله فاضل لنکرانی با انتقاد از کسانی که پس از عدم احراز صلاحیت در مقابل قانون قرار گرفته اند گفت: کسی که می گوید اگر مردم در انتخابات حضور پیدا کنند گناه کرده اند، امام را قبول ندارند چرا که امام (ره) فرمود عدم حضور در انتخابات در این نظام اسلامی از گناهان کبیره است.

او افزود: این نیست جز آنکه اگر واقعاً حمل بر صحت کنیم این افراد قدرت عقلی تفکیک بین مسائل را ندارند و یا آن نفس‌پرستی و هواپرستی و دنیاطلبی اینها را وادار به بیان این حرفها می‌کند. به جای اینکه مردم را تشویق کنند و بگویند حال که شورای نگهبان ما را تأیید نکرد و به زعم خودشان هم اشتباه کرده‌اند ولی مردم بیائید حضور پیدا کنید.

نمی شود کسی دلسوز اسلام و انقلاب باشد اما نسبت به انتخابات بی‌تفاوت باشد


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این نکته که امروز نمی شود کسی دلسوز اسلام و انقلاب باشد اما نسبت به انتخابات بی‌تفاوت باشد، اظهار داشت:  این نظام ما به اسلام گره خورده است.  حالا یک کسی را شورای نگهبان تأیید نکرد ولو به اشتباه، اما نباید بگوید من رای نمی‌دهم و با این گفتار، مردم را تشویق به عدم حضور کند. این امر، موضع‌گیری‌ غیر عقلائی و غیر شرعی است، این مصداق بارز فتنه است، هرچند بگوید من مردم را دعوت به خیابان نمی‌کنم، مگر فتنه فقط دعوت به خیابان است؟ اگر واقعاً انصاف داری سکوت کن.

مسبوق به سابقه بودن دشمنی دشمن نسبت به نظام و انقلاب اسلامی


آیت الله فاضل لنکرانی دشمنی دشمن نسبت به نظام و انقلاب اسلامی را مسبوق به سابقه دانست و با انتقاد از کسانی که می‌گویند چرا همیشه شما می‌گوئید دشمن! گفت: با این نظام از ابتدا که متولد شد دشمنی کرده‌اند و روز به روز هم دشمنی آنها و توطئه‌هایشان بیشتر شده است و امروز همه وظیفه داریم که با اخلاص به میدان بیائیم تا بتوانیم إن شاء‌الله این انقلاب را حفظ کنیم.

امیدواری به عنایت حضرت ولی عصر (عجل ا...) درباره انتخابات


رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام قم در پایان اظهار امیدواری کرد با دعای امام زمان(عج) حرکت قابل‌توجهی در کشور به وجود آید و انتخابات پرشوری برگزار شود، نظیر مراسم تشییعی که از شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز شد و چشم دنیا را خیره کرد و إن شاء الله باز دنیا همین توجه عمیق را پیدا کند و ببیند که مردم ایران مردمی آگاه، روشن و شجاع هستند، با وجود تمام مشکلاتی که دارند حاضر نیستند به ارزشها و اهداف والای انقلابشان لطمه‌ای وارد شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.