اولویت بندی واکسن دانشجویان اعلام شد

علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزیر علوم در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به تشکیل ستاد ویژه پیگیری برقراری آموزش‌های حضوری در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور گفت: این ستاد سه هدف اولیه دارد که یکی از مهمترین اهدافش، بحث واکسیناسیون و هماهنگی آن در بخش کلان است.

وی گفت: بحث ما فقط بازگشایی دانشگاه‌ها نیست بلکه دانشجویان در حال حاضر برای ما اهمیت دارند و ما تعاملی را با همه دانشگاه‌ها برقرار و اولویت‌ها را نهایی می‌کنیم.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: دانشجویان تحصیلات تکمیلی به ویژه دانشجویان دکتری طبیعتاً اولویت اول همه دانشگاه‌ها برای واکسیناسیون هستند و بعد از آنها، دانشجویان کارشناسی ارشد و مقطع کارشناسی در ترم‌های آخر و دانشجویانی که دروس عملی و کارگاهی دارند در اولویت قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: این برنامه ریزی با همکاری و همفکری ستاد ویژه پیگیری تداوم آموزش و دانشگاه‌ها ارائه خواهد شد. طبق برنامه ریزی که وزارت بهداشت اعلام کرد، امیدواریم در مرداد ماه واکسیناسیون اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها به اتمام برسد و در شهریور بخشی از دانشجویان که رقم دقیق آن را وزارت بهداشت بر اساس تعداد واکسنی که در دسترس دارد، اعلام خواهد کرد، واکسینه می‌شوند و در مهر و آبان واکسیناسیون سرعت پیدا خواهد کرد و قول داده شده تا آخر ترم تحصیلی همه دانشجویان واکسینه شوند.

خاکی صدیقی یادآور شد: دانشجویان فنی حرفه‌ای و دانشگاه جامع علمی کاربردی به این دلیل که دروس عملی دارند در اولویت دریافت واکسن هستند اما باید با دانشگاه‌ها رایزنی‌هایی انجام شود تا ترتیب اولویت را به ما اطلاع دهند.

وی افزود: به طور کلی به این دلیل که زیر نظام‌ها و دانشگاه‌های ما با هم متفاوت است و نیاز به برنامه ریزی و مدیریت گسترده و همه جانبه داریم که در این ستاد انجام خواهد شد و امیدواریم در ترم آینده آزمون‌ها به طور حضوری برگزار شود و همه دانشجویان واکسینه شده باشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.