انصراف سعید جلیلی به نفع رئیسی؟

«غلامرضا مصباحی مقدم»، عضو جامعه روحانیت مبارز در رابطه با شرایط احتمالی کاندیداها پس از مناظرات و کاندیدای نهایی اصولگرایان در روزهای پایانی رقابت های انتخاباتی اظهار کرد: البته من نمی توانم چندان اطمینان خاطر داشته باشم که کاندیداها کنار خواهند کشید اما تا حدی به نظر سنجی ها بستگی دارد؛ اگر نظر سنجی ها نشان بدهد که وزن بالایی ندارند احتمال کنار رفتن بعضی ها قوی است یا اینکه به نفع آقای رییسی کنار بروند یا اینکه کلا بدون اینکه به نفع کسی باشد کنار بکشند این مشخص نیست.

او افزود: توصیه من این است که آقایانی که به میدان رقابت آمده اند وزن خود را بسنجند با توجه به نظر سنجی هایی که می شود و این نظر سنجی ها غالبا نسبتا دقیق است و در ادوار گذشته هم شاهد این نظر سنجی ها بودیم. شاید منتظر هستند تا در دو سه روز آخر اتفاقی بیفتد که پیش بینی نشده است مثل اتفاقاتی که گاهی در ادوار گذشته هم رخ داده است ولی من پیش بینی نمی کنم، اتفاقی آنچنانی بیفتد که آرا را زیر و رو کند از این رو کاندیدا های محترم براساس نظر سنجی ها وقتی می بینند، وزن پایینی دارند و رقابت برای آنها معنی دار نیست خوب است که به نفع یکی از کاندیداها که رای بیشتری دارد که در اینجا آقای رییسی است، کنار بروند تا تجمیع آرا اتفاق بیفتد که نتایج بهتری به بار می آورد مگر اینکه تردید کنند که آرا آنها به سبد رای آقای رییسی، نرود.

در اکوایران ببینید : اگر الان انتخابات برگزار شود، به چه کسی رای می‌ دهید ؟

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اهمیت نظرسنجی های انتخاباتی ادامه داد: امروز نظرسنجی ها با فاصله ای اساسی و عمیق پیشتاز بودن آقای رییسی از همه کاندیدا ها را نشان می دهد. 

مصباحی مقدم در رابطه با جایگاه رئیسی در قوه قضائیه خاطرنشان کرد: ایشان در قوه قضاییه خوش درخشیده است و بنیانی گذاشته که برنامه یا اساسی برای اصلاح قوه قضاییه است و باید در این جهت به ایشان دست مریزاد گفت اما گمان می کنم، همکارانش بتوانند مسیر ایشان را ادامه بدهند ولی با توجه به اقبال بسیار زیادی که مردم و نخبگان به آقای رییسی داشتند، ایشان نمی توانستند خواسته های عمومی را بدون پاسخ بگذارند.

او با بیان اینکه کاندیداها برای انصراف به نفع رئیسی برنامه ریزی قبلی نداشتند، تصریح کرد: من خبر دارم که هماهنگی بین این کاندیداها نیست و اینطور نیست که آقایان قرار و مدار گذاشته باشند که ما چند نفر ثبت نام و به آقای رییسی کمک می کنیم من از این رو تعبیر پوششی را قبول ندارم. عقیده دارم این افراد هر کدام تصور داشتند که به صورت گسترده مورد اقبال مردم قرار می گیرند بخصوص که برخی دارای برنامه هستند البته اگر ببینند که اقبال زیادی به آنها نشده و نظر سنجی ها حاکی از این است که رای کمی دارند ولو که برنامه داشته باشند، باید اعلام امادگی کنند که پس از انتخابات با آقای رییسی همکاری می کنند و از دور انتخابات خارج شوند.

مصباحی مقدم در پایان گفت: من بیشترین رقابت را بین آقای رییسی و همتی می بینم ولی احتمال می دهم آقای رضایی تا پایان رقابت ها در صحنه باشد ولی بقیه به نظر من انصراف می دهند و کنار می کشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.