همه واکنش‌ها به اولین مناظره انتخاباتی/ مناظره یا یک مشاجره سخیف؟

اولین مناظره انتخابات 1400 با واکنش های مختلفی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی همراه بود.

 بخشی از واکنش ها به اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در پی می آید:

عبدالله رمضان زاده:

خیلی ها پرسیدن، من هم می پرسم:

چرا در مناظره درباره اثر این مسائل بر اقتصاد ملی و معیشت و زندگی مردم سوال نشد:

تحریم ها

پاندمی کرونا

نقش سیاست منطقه ای

نقش نظامیان در اقتصاد

؟؟؟؟

شهیندخت مولاوردی:

چرا در ۳ساعت مناظره با موضوع«اقتصاد» در مورد خشن‌ترین‌و بی سابقه ترین جنگ اقتصادی تاریخ معاصر هیچ پرسشی مطرح نشد؟!

رضا نصری:

سیاست فشار حداکثری و جنگ اقتصادی ترامپ در ۳ سال اخیر حداقل منجر به ضرر ۲۰۰ میلیارد دلاری به درآمد ایران شد. ابعاد فاجعه در اقتصاد کوچک ایران قابل محاسبه نیست. چرا در ۳ ساعت مناظره با موضوع «اقتصاد» در مورد خشن‌ترین و بی‌سابقه‌ترین جنگ اقتصادی تاریخ معاصر هیچ پرسشی مطرح نشد؟

عبدالله گنجی:

اگر بعداز مناظره رای کسانی که دارای برنامه و در صدد اثبات خود بودند رشد کرد شاخصی از عقلانیت معاش و غلبه گفتمان برنامه محور است

اگر رای کسانی که فقط در صدد حمله به این و آن یا قوانین کشور بودند رشد کرد شاخصی از غلبه علقه منفی گرایی و احساسات در رای دهندگان و بازگشت به نتیجه ٩۶ است

معصومه ابتکار:

برای بسیاری از مردم این سؤال مطرح شده که درمحور اقتصادی #مناظره دیشب چرا حتی یک سؤال درموردمهمترین چالشهای اقتصاد ایران مطرح نشد؟

•اثر سالها تحریم 

•اثر برجام بر اقتصاد 

•اثر سالها جنگ روانی خارجی و داخلی براقتصاد

•اثر پاندمی کرونا براقتصاد

•اثر دولت سایه و زورمند بر اقتصاد

سید ابراهیم امینی:

فشارهای سیاسی و تحریم‌های بی‌سابقه‌ اقتصادی ترامپ و کرونا که اقتصاد جهان را فلج نمود مهمترین عوامل بحران اقتصادی در دولت دوم روحانی بود که با هدف ناکارآمد جلوه دادن کارنامه اقتصادی دولت، در مهندسی سوالات اقتصادی از نامزدهای ریاست جمهوری از سوی صدا و سیما نادیده گرفته شد.

پروانه سلحشوری:

بازنده بزرگ این مناظرات مردم ایران بودند که سطح ریاست‌ جمهوری تا این حد تقلیل داده شد. 

اساسا این مناظره نبود بلکه یک مشاجره سخیف بود. 

جمشید انصاری:

آنچه در مناظره امروز بیش از هر چیزی بارز بود و به چشم می آمد پایین بودن تسلط نامزدهای ریاست جمهوری به راهکارهای حل مسائل و مشکلات کشور بود و بیشتر به بیان مسائلی که همه مردم آنها را لمس می کنند و تکرار آنها بدون ارائه راهبرد و برنامه مشخص برای برون رفت از این مشکلات پرداختند.

محمد فاضلی:

‌این سطح نازل کیفیت مناظره محصول زیرپله‌ای شدن سیاست است. محصول باکیفیت در کارخانه و کارگاه صاحب برند تولید میشود، ایضا سیاستمدار و دستورکار  حکمرانی نامزد ریاست جمهوری در حزب. کالا و سیاست تولیدی زیرپله، این گونه است. فقدان نظام حزبی و برگزاری انتخابات، در عصر مدرن، تناقض است.

محمدجواد آذری جهرمی:

وقتی دارید مناظره می‌کنید، وقتی دارید مبارزه انتخاباتی می‌کنید؛ حواستون باشه که برا این بچه‌ها می‌خواید کار کنید. قراره الگوشون باشین.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.