مسدود شدن صفحات کاربری پسر نتانیاهو در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش روزنامه القدس العربی در پی انتشار فراخوان پسر نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای انجام تظاهرات مقابل منزل یکی از نمایندگان کنست، (پارلمان این رژیم) شبکه‌های اجتماعی بزرگ مثل فیسبوک، توییتر و اینستاگرام صفحات او را بستند.

یائیر نتانیاهو، پسر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت، صفحاتش در فیسبوک و اینستاگرام به مدت ۲۴ ساعت و در توییتر به مدت ۱۲ ساعت پس از انتشار فراخوان برای تظاهرات در مقابل منزل نیر اورباخ، از نمایندگان حزب یمینا بسته شد.

حزب لیکود تحت رهبری نتانیاهو تلاش می‌کند اورباخ را متقاعد کند علیه دولت تغییر رای دهد که به رهبری یائیر لاپید و نفتالی بنت تشکیل شده و حزب یمینا در این دولت شریکی اساسی است.

نتانیاهو پسر آدرس شخصی اورباخ را منتشر کرده و این کار با قوانین فیسبوک و توییتر مغایرت دارد زیرا شبکه‌های اجتماعی چنین پست‌هایی را تحریک برای انجام اقدامات خشونت آمیز می‌دانند.

حزب لیکود مسدود شدن صفحات نتانیاهوی کوچک را محکوم و آن را سرکوب گروه‌های راست‌گرا و سانسور سیاسی دانست.

این اقدامات پس از آن انجام شد که دولت ائتلافی جدید در اراضی اشغالی تشکیل و طیف وسیعی از گروه‌های سیاسی راست‌گرا به چپ‌گراها پیوستند و اگر کنست به این دولت رای اعتماد دهد نتانیاهو پس از ۱۲ سال نخست وزیری در کنار می‌شود.

در پی اعلام تشکیل این دولت، اورباخ نسبت به پیوستن حزبش یمینا به ائتلاف با گروه‌های چپگرا اعتراض کرد و گفت، به این دولت رای نخواهد داد؛ اقدامی که می‌تواند تصویب این دولت را ناکام بگذارد.

اما وی پس از دیدار با نفتالی بنت، رئیس حزب یمینا که قرار است پس از اعطای رای اعتماد به این دولت، نخست وزیر باشد، موضعش را تغییر داد و درخواست‌ها برای رای ندادن به دولت را پس گرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.