خوشحالی کیهان از حمله روزنامه اصلاح طلب به همتی

کیهان در خبری از اینکه روزنامه آفتاب یزد به عبدالناصر همتی کاندیدای ریاست جمهوری حمله کرده ابراز رضایت کرد.

روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد از عبدالناصر همتی خواست یک مشاور حقوقی به خدمت بگیرد و از اظهارات بی‌پایه و اساس پرهیز کند.

این روزنامه در سرمقاله خود نوشت: حال برخی از کاندیداهای انتخابات برای اینکه بتوانند بخشی از جامعه را به خود جلب نمایند شعار رفع فیلتر تلگرام و توئیتر سر می‌دهند.

اخیرا عبدالناصر همتی که به نظر در صورت پیروزی ادامه‌دهنده دولت حسن روحانی خواهد بود، در یک رشته توئیت آورده است: حال که حجت‌الاسلام رئیسی بالاخره بعد از مدت‌ها در شبکه‌های اجتماعی اکانت رسمی ایجاد کردند برای رفع تبعیض در دسترسی و رفع ظلم فیلترینگ، از ایشان درخواست می‌کنم از فردا صبح دستور رفع فیلتر توئیتر را صادر کنند تا همه مردم از مطالب ایشان بهره‌مند شوند.

اکنون باید خطاب به آقای همتی گفت: وقتی شما به قانون دسترسی ندارید و قانون را نمی‌دانید (البته این ایراد نیست، قوانین گسترده هستند) حداقل از یک مشاور حقوقی بهره ببرید. لازم است به شما متذکر شویم در قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی تصمیم به فیلترینگ تلگرام و توئیتر یک تصمیم حاکمیتی و مرتبط با امنیت قضایی است و به صورت مستقیم ارتباطی با ریاست قوه قضائیه ندارد. ضمن آنکه رئیس دولتی که عضو آن هستید رئیس شورای فضای مجازی است و بهتر است از دولت خود بخواهید برای ساماندهی فضای مجازی برنامه داشته باشد.

این روزنامه اصلاح‌طلب، پیش از این هم، با تاکید بر اینکه همتی نمی‌تواند با جنگ زرگری رای بیاورد، نوشته بود: «از مدت‌ها قبل بسیاری از دولتمردان متوجه این موضوع شده‌اند که جدایی از دولت و مسیر دیگری را طی کردن هم عاقبت به‌خیری دارد و هم محبوبیت می‌آورد، چراکه دولت بی‌برنامه و بدون تدبیر حسن روحانی تا توانست هم امید را از مردم گرفت و هم محبوبیت را از خود. بسیاری از سیاسیون و اقتصاددانان بر این موضوع اذعان دارند.

به نظر می‌رسد حال در یک جنگ زرگری دولت برای محبوب نمودن همتی، او را از رئیس‌کل بانک مرکزی برکنار می‌کند. اما پرسش اینجاست مگر همتی نبود که با اجرای سیاست‌های دولت دلار را نزدیک به ۳۰ هزار تومان رسانید؟

حال که در آستانه برگزاری انتخابات هستیم همتی نیز نمی‌تواند به سهم خود و ناکارآمدی دولت و دود کردن سرمایه‌های مردم در بورس، بانک و بازار شریک نباشد. این جنگ زرگری دولتی‌ها برای محبوب کردن همتی کارآیی ندارد. پس بهتر است همتی نیز پاسخگوی عملکرد گذشته خود باشد.»

یادآور می‌شود نقیض‌گویی‌های همتی قبل و بعد از نامزدی انتخابات درباره طیفی از موضوعات و از جمله بورس، یارانه، FATF و...، موجی از انتقادها در رسانه‌های طیف‌های مختلف برانگیخته است. منتقدان می‌گویند صداقت و ثبات رای، بدیهی‌ترین شرط مواجهه با مردم و تصدی مدیریت است.

با این اوصاف به نظر می‌رسد آقای همتی، غیر از یک مشاور حقوقی امین، چند مشاور اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و اخلاقی هم لازم دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.