ساوث چاینا مورنینگ پست روز شنبه اعلام کرد؛ این محدودیت ها برای جلوگیری از خشم چین و روسیه در نظر گرفته شده بود، اما پکن اکنون با لغو این محدودیت ها اظهار نگرانی کرده است.

تحلیلگران می گویند این اقدام، کره جنوبی را به عنوان متحد خط مقدم ایالات متحده با فناوری تسلیحات سریع توسعه یافته، در رقابت فزاینده واشنگتن و پکن قرار داده است.

«مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی که دو هفته پیش به واشنگتن سفر کرده بود، حذف این دستورالعمل ها را «گامی نمادین و اساسی و نشان دهنده استحکام اتحاد» دو کشور توصیف کرد.

مشاوران امنیتی مون برداشتن محدودیت های موشکی را به عنوان احیای "حاکمیت موشکی" کره جنوبی توصیف کرده اند.

کره شمالی به عنوان همسایه کره جنوبی تا کنون به این موضوع واکنش نشان نداده است.

رئیس جمهوری کره جنوبی همچنین گفت که دو متحد توافق کرده اند برای دستیابی به صلح و ثبات در تنگه تایوان، به ویژه با در نظر گرفتن روابط ناخوشایند بین پکن و تایپه، همکاری نزدیکتر داشته باشند.

این امر موجب واکنش وزارت امور خارجه چین در روز گذشته شد که به کره جنوبی و ایالات متحده هشدار داد پکن هیچ دخالت خارجی در مساله تایوان را نمی پذیرد.

کره جنوبی در سال ۱۹۷۹ موافقت کرد که در ازای اجازه استفاده از فناوری ایالات متحده، برد موشک های بالستیک خود را به ۱۸۰ کیلومتر، با حداکثر وزن ۵۰۰ کیلوگرم، محدود کند.

به بهانه تهدید هسته ای و موشکی کره شمالی، سئول و واشنگتن از سال ۲۰۰۱ تاکنون چهار بار محدودیت در برد و وزن موشک ها را کاهش داده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.