ارسال ۳.۵ میلیارد دوز انواع واکسن کرونا به کشورهای فقیر جهان

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شرکت های تولید کننده واکسن کرونا در نشست سلامت گروه ۲۰ متعهد به تحویل سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا به کشورهای متوسط و کم درآمد شدند.

شرکت های تولید کننده واکسن کرونا از جمله فایزر، مادرنا و جانسون در نشست گروه ۲۰ متعهد به ارائه واکسن کرونا با هزینه این شرکت ها و یا با تخفیف به کشورهای متوسط و کم در آمد در سال جاری و یا سال آینده شدند.

آلبرت بورلا رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت فایزر غول داروسازی ایالات متحده اعلام کرد که طی ۱۸ ماه آینده دو میلیارد دوز از جمله یک میلیارد در سال ۲۰۲۱ ارائه خواهد کرد.

استفان بانسل مدیر عامل شرکت مادرنا نیز اعلام کرد که تا ۹۵ میلیون دوز را برای سال ۲۰۲۱ و تا ۹۰۰ میلیون دوز را در سال ۲۰۲۲ از طریق برنامه اشتراک واکسن کواکس ارائه خواهد کرد.

پاول استوفلز نایب رئیس و مدیر ارشد شرکت جانسون همچنین اعلام کرد که این شرکت با کواکس برای حداکثر ۲۰۰ میلیون دوز در سال ۲۰۲۱ توافق کرده است و در حال گفتگو در مورد پیشنهاد ۳۰۰ میلیون دوزی نیز است.

پیشنهادات شرکت های تولید کننده واکسن کرونا در حالی مطرح می شود که رهبران بزرگترین اقتصادهای جهان روز جمعه اجلاس جهانی بهداشت را برگزار کردند، جایی که انتظار می رود تولیدکنندگان بزرگ دارو در جهان برای پایان دادن به بیماری همه گیری کرونا پیشنهاد کاهش قیمت واکسن برای کشورهای فقیر را ارائه دهند.

اورسولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا روز جمعه در پیام توییتری نوشت: ما در حال همکاری نزدیک با شرکای صنعتی خود برای تهیه واکسن به کشورهای کم درآمد و متوسط ​​هستیم. آنها متعهد شدند که ۱.۳ میلیارد دوز را در سال ۲۰۲۱ در اختیار این کشورها قرار دهند.

گزارش‌ مراکز رسمی نشان می‌دهد، شمار مبتلایان جهانی ویروس کرونا تا عصر روز جمعه به ۱۶۶ میلیون و ۶۴ هزار نفر و شمار مرگ و میر جهانی کرونا به ۳ میلیون و ۴۴۸ هزار و ۳۷۰ نفر رسیده است.

براساس آمارهای ارائه شده توسط وب سایت ورد متر، پس از آمریکا، هند، برزیل، فرانسه، ترکیه و روسیه به ترتیب دارای بیشترین مورد ابتلا به بیماری کرونا در جهان هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.