اظهارات علی لاریجانی درباره حجاب و برنامه هویت/ رئیس‌جمهور جلسه بگذارد و به حصر پایان دهد

 علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس و کاندیدای ریاست جمهوری انتخابات ۱۴۰۰ در کلاب هاوس، در پاسخ به سوالی درباره حجاب گفت: مسئله حجاب یک موضوع فرهنگی است و با کار فرهنگی باید آن را سامان دهد. همین پدیده وارد ماجراهای سیاسی شد. مسئله زنان ورای این موضوعات است. در آمریکا و اروپا چرا فمینسیت‌ها با حکومت‌ها درگیر هستند؟ در گذشته حقوق آن‌ها داده نشده و این‌ها آمادگی رعایت را ندارند. زنان بخاطر مسئولیت‌هایشان در فرزندآوری و اداره خانواده برای رقابت با مردان برایشان چند قانون تصویب کردیم.

وی ادامه داد: زنان نباید پرده‌نشین باشند و باید به جد در جامعه حضور داشته باشند، نه به استدلال فمینیست‌ها بلکه به استدلال اسلام این کار را انجام دادیم.

لاریجانی درباره پخش برنامه‌ هویت در صدا و سیما و رفع حصر گفت: من دیر متوجه این برنامه شدم و می‌پذیرم اشتباه بوده است. زیر دستان من این کار را کردند. بعد از این اتفاق برنامه چهره‌های ماندگار را داشتیم که تلاش کردیم جبران کنیم. 

وی درباره حصر هم گفت: در شورای عالی امنیت برای حصر زمان کوتاهی در نظر گرفته شود و بنا نبود انقدر طولانی باشد. الان هم رئیس جمهور هم می‌تواند جلسه ای بگذارد و این موضوع را پایان بدهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.