ادعای پولیتیکو درباره نقش مداخله محرمانه آمریکا در حمله زمینی اسرائیل به غزه

پایگاه خبری پولیتیکو به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد، گمان می‌رود دولت بایدن آن نیروی محرکه پنهان پشت ملغی کردن عملیات حمله زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه بوده باشد که می‌توانست یک جنگ تمام‌عیار با تلفات بسیار بیشتر از دو طرف را رقم بزند.

بر اساس این گزارش مقام‌های آمریکایی به شکل محرمانه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را متقاعد کردند تا به رویارویی مرگبار با جنبش حماس که تاکنون جان ده‌ها غیرنظامی را گرفته است، پایان دهد. قابل توجه است که نتانیاهو به تازگی گفته است که این درگیری ظرف "چند روز" به پایان می‌رسد.

این منبع مطلع به پولیتیکو گفته است که رژیم صهیونیستی در آستانه آغاز حمله زمینی بوده است و در آن صورت درگیری بسیار بزرگتری با تلفات بسیار بیشتر رخ می‌داد. به هر حال نفوذ آمریکا نقش حیاتی در جلوگیری از یک عملیات زمینی ایفا کرد.

روز دوشنبه ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا خواستار اجرای تدابیری برای جلوگیری از این خشونت شد که ثبات و امنیت کل این منطقه را تهدید می‌کند و با اشاره به بی‌صبری آمریکا گفت: ادامه درگیری به نفع هیچ طرفی نیست.

به گزارش اسپوتنیک، همچنین روز دوشنبه جو بایدن در تماس تلفنی با نتانیاهو بار دیگر حمایت خود از این رژیم در درگیری با فلسطینیان را ابراز کرد.  

همزمان با ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای دهمین روز پیاپی، گردان‌های عزالدین قسام فرودگاه "رامون" در جنوب اراضی اشغالی و شش پایگاه هوایی این رژیم را هدف حمله گسترده راکتی قرار دادند. همچنین اخبار ضد و نقیضی درباره توقف حملات به غزه منتشر شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.