آتش‌سوزی وسیع در برج ١٠ طبقه در تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از حریق گسترده در یک برج مسکونی درغرب پایتخت خبر داد.

سید جلال ملکی در این باره اظهار کرد: ساعت ١٢:١۴ دقیقه روز جاری یک مورد حادثه آتش سوزی گسترده در یک برج مسکونی واقع در بزرگراه شهید همت به سمت غرب، ابتدای جاده وردیج به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی اطلاع داده شد. 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حریق در برج های مسکونی از حساسیت بالایی برخودار است ستاد فرماندهی پنج ایستگاه به همراه تانکر آب و نردبان های هیدرولیکی را به محل اعزام کرد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: حادثه آتش سوزی برج ١٠ طبقه و ۶٠ واحدی بود که در طبقه هشتم آن یک واحد حدود ١٢٠ متری کاملا شعله ور بود.

وی افزود: شعله ها از بیرون کاملا مشاهده می شد و آثار سوختگی ها کاملا مشخص بود. آتش به بخش هایی از واحد های مجاور نیز سرایت کرده بود و تعداد زیادی از ساکنان در وضعیت بسیار نادر ایمن حضور داشتند. دود بسیار غلیظ و متراکمی طبقه پنج و ششم به بعد را در بر گرفته بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران اظهار کرد: آتش نشانان به هر طریق خود را به کانون حریق رساندند و با اتخاذ تدابیر عملیاتی هر طبقه را جست و جو کردند. 

ملکی گفت: مدت زیادی از خاموش شدن حریق می گذرد، خوشبختانه خطر سرایت به اطراف وجود ندارد اما خسارت مالی بسیاری بر جای گذاشته شده است. 

وی افزود: تا به این لحظه خوشبختانه مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشتیم. البته چند نفر به علت دود گرفتگی به عوامل اورژانس تحویل داده شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.