نامه جدید هنیه به رهبر انقلاب

 «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در نامه‌ای جدید به رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به تشریح جنایات وحشیانه اشغالگران صهیونیست علیه قدس، محله شیخ جراح، مسجد الاقصی، غزه و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ پرداخت.

به نوشته مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هنیه در این نامه تصریح کرد که با توجه به تشدید تجاوزات و جنایات رژیم اشغالگر علیه ملت و مقدسات فلسطین، تماس‌های گسترده‌ای با طرف‌های مختلف برقرار کردیم و از آن‌ها خواستیم مانع از پیشبرد جنایات و اهداف شوم دشمن شوند و هشدار دادیم که این جنایات قطعا از سوی ملت و مقاومت فلسطین بی‌پاسخ نخواهد ماند.

در ادامه این نامه آمده است که اصرار سران جنایتکار رژیم صهیونیستی بر تداوم تجاوزات خود علیه ملت، سرزمین و مقدسات فلسطین، مستلزم پاسخی قاطع و مشروع از طریق مقاومت در نوار  غزه بود.

اسماعیل هنیه اظهار داشت که امروز دشمن جنایتکار با کشنده‌ترین سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی به طور شبانه‌روزی علیه مردم غزه دست به وحشیانه‌ترین جنایات می‌زند و در کنار آن فجیع‌ترین جنایات را هم در حق تظاهرکنندگان در قدس، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ مرتکب می‌شود.

هنیه تصریح کرد که ما در برابر این جنایت‌های بی‌وقفه، خواستار تحرک فوری و بسیج مواضع اسلامی و عربی و بین‌المللی به منظور اتخاذ مواضعی قاطع و واداشتن دشمن صهیونیستی به توقف جنایات خود علیه مردم تحت محاصره غزه، توقف هرگونه تجاوز علیه ساکنان قدس و مقدسات آن و پایان دادن به هرگونه تعدی علیه مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی در داخل آن هستیم. 

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، نزدیک به ده روز پیش نیز طی یک نامه به رهبر معظم انقلاب، تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی را تشریح و بر ادامه راه مقاومت تا آزادسازی قدس تأکید کرد و اتخاذ موضع قاطع جهان اسلام برای حمایت از ساکنان قدس و توقف جنایات اشغالگران اسرائیلی را خواستار شد. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.