جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در تماس با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر حمایت خود از حق اسرائیل در دفاع از خود در برابر حملات راکتی کورکورانه تاکید کرد.

مشخص نیست چگونه مقامات ارشد آمریکایی برای رژیم صهیونیستی حق دفاع از خود قائل هستند و حملات مقاومت را کورکورانه می‌دانند که تعداد کشته شدگان صهیونیست نسبت به کشته شدگان عملیات‌های به اصطلاح حساب شده رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری که به صدها نفر رسیده است، قابل قیاس نیست.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: رئیس جمهوری از تلاش‌ها برای رسیدگی به خشونت‌های بین جامعه و ایجاد آرامش در قدس استقبال کرد.

این بیانیه می‌افزاید: بایدن، اسرائیل را تشویق کرد که تمام تلاش خود را برای اطمینان از حمایت از غیرنظامیان بی گناه انجام دهد.

مطابق بیانیه کاخ سفید، این دو درباره پیشرفت در عملیات نظامی اسرائیل علیه حماس و آنچه دیگر گروه‌های تروریستی در غزه نامیدند، گفت‌وگو کردند.

کاخ سفید در بیانیه خود افزوده است: رئیس جمهوری آمریکا حمایت خود را از آتش بس ابراز کرد و در مورد تعامل ایالات متحده با مصر و سایر شرکا برای رسیدن به این هدف گفت‌وگو کرد.

در حالیکه مردم کشورهای مختلف علیه جنایات صهیونیست‌ها به خیابان‌ها آمده‌اند و ۱۴ عضو شورای امنیت هم خواستار صدور بیانیه علیه این جنایات هستند، مقامات کاخ سفید، به رژیم صهیونیستی برای ارتکاب بیشتر جنایت، چراغ سبز نشان می‌دهند.

رژیم صهیونیستی بارها مدعی شده است به اماکنی حمله می‌کند که حماس در آن حضور دارد و اینگونه جنایت خود را توجیه می‌کند و حتی مدعی شد دلیل حمله به ساختمان مسکونی که در آن دفاتر رسانه‌ها هم وجود داشته است، همین بوده است اما آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در کپهناگ گفت که تاکنون مدارک و مستنداتی برای این ادعا دریافت نکرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.