یادداشت عجیب ترامپ برای پنتاگون بعد از باخت در انتخابات

یکی از دستیاران نزدیک ترامپ، «جان مک‌انتی» روز ۹ نوامبر ۲۰۲۰ یادداشتی با دستخط ترامپ را به «داگلاس مک‌گره‌گور»، افسر بازنشسته ارتش آمریکا داده و به او گفته است: «این کاری است که رئیس‌جمهور می‌خواهد شما انجام دهید.»

ترامپ در این یادداشت خواستار خروج نیروهای آمریکا از افغانستان، عراق و سوریه شده است. او علاوه بر این از  داگلاس مک‌گره‌گور خواسته خروج آمریکایی‌ها از آلمان را تکمیل کرده و نظامیان آمریکایی را از آفریقا هم خارج کند.

مک‌گره‌گور که در آن زمان در فاصله ۱۰ هفته مانده به اتمام ریاست‌جمهوری ترامپ به عنوان مشاور ارشد «کریستوفر میلر»، سرپرست پنتاگون منصوب شده بود گفته بود که فکر نمی‌کند انجام چنین اقدام مهمی قبل از اتمام ریاست‌جمهوری ترامپ ممکن باشد. 

مک‌انتی به او گفته است: «پس، هر چقدرش را می‌توانی انجام بده.»

آکسیوس گزارش داده مقام‌های ارشد نظامی آمریکا از این دستور وحشت‌زده شده‌اند. رابرت او براین، مشاور امنیت ملی ترامپ نمی‌دانسته منشا صدور این دستور کجا بوده است.

آکسیوس نوشته این یادداشت به امضای ترامپ رسیده بود اما حتی کارکنانی که وظیفه‌شان تأیید کردن نامه‌های ارسال‌شده برای رئیس‌جمهور بود نمی‌دانستند این نامه از کجا آمده بود.

سرانجام سران امنیت ملی آمریکا متوجه شدند که ترامپ خودش قصد داشته به صورت مخفیانه هدایت سیاست‌های نظامی را به عهده بگیرد.

یادداشت عجیب ترامپ برای پنتاگون بعد از باخت در انتخابات

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.