قیمت دلار هرات زیر قیمت دلار بازار داخل قرار گرفت

قیمت دلار در بازار آزاد روز گذشته از مرز ۲۳ هزار تومان عبور کرد و در حوالی ساعت ۴ عصر روی ۲۳ هزار و ۲۴۰ تومان قرار گرفت. شروع معاملات روز دوشنبه با افت ۱۲۰ تومانی قیمت دلار همراه بود. دلار روز دوشنبه را با قیمت ۲۳ هزار و ۱۲۰ تومان آغاز کرد. قیمت دلار در ادامه افت کرد و از مرز ۲۳ هزار تومان پایین آمد. قیمت دلار در پایان معاملات نیمه اول روز روی رقم ۲۲ هزار ۸۳۰ تومان قرار گرفت.

دلار هرات زیر دلار بازار داخل قرار گرفت

قیمت دلار هرات در ابتدای معاملات امروز ۲۳ هزار و ۱۰۰ تومان بود. در ادامه معاملات قیمت دلار هرات قدری تغییر کرد و در روی ۲۳ هزار و ۸۰ تومان قرار گرفت. قیمت دلار بازار داخل در این مقطع ۲۳ هزار و ۱۲۰ تومان بود. پایین‌تر بودن قیمت دلار هرات از دلار بازار داخل جالب توجه است. طبق اظهار نظر چند هفته پیش فعالان بازار آربیتراژ دلار از بازار داخل به بازار هرات یکی از مسائلی بود که مقدار عرضه در بازار داخل را کاهش می‌داد و مانند یک محرک صعودی برای دلار عمل می‌کرد. فعالان بازار معتقد بودند فروش دلار در بازار هرات از چند جهت به صرفه است و اختلاف قیمت یکی از این علت‌هاست(مسائل مالیاتی از دیگر دلایلی بود که بازار هرات رابرای معامله‌گران جذاب می‌کرد).

به هر حال در صبح دوشنبه قیمت دلار هرات زیر بازار داخل قرار داشت و نمی‌توانست به رشد قیمت دلار کمک کند و باعث افت قیمت دلار بازار داخل شد.

مشروح این گزارش را در اقتصاد نیوز با تیتر «بازگشت قیمت سکه و دلار به زیر مرز حساس» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.