آخرین خبرها از  زلزله ۵.۵ ریشتری در خراسان شمالی

مهدی ولیپور  با اشاره به وقوع زلزله ۵.۵ ریشتری در سنخواست خراسان شمالی، گفت: در ساعت ۳:۳۴ بامداد امروز زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۵ ریشتری منطقه سنخواست در خراسان شمالی را لرزاند که بلافاصله درپی آن تیم‌های ارزیابی به محل اعلام شدند و گزارش‌های آنان حاکی از وارد شدن خسارات به برخی از واحدهای مسکونی در این مناطق است.

وی با بیان اینکه تا ساعت ۷ صبح امروز ۱۰ پس لرزه نیز به ثبت رسیده است، گفت: بزرگترین این پس لرزه‌ها ۵.۴ ریشتر بزرگی داشته است.

ولیپور با بیان اینکه تاکنون ۳۱ شهر و روستا در سه شهرستان جاجرم، بجنورد و گرمه ارزیابی شدند، گفت: هفت روستا از توابع گرمه شامل روستاهای قزل الحصار بالا و پایین، برزنه، شورک، کرکی، چهارچوب و مشما خسارت های جزیی داشته‌اند. بیشترین خسارت و آسیب دیدگی نیز در ۱۴ واحد مسکونی در روستای شورک بوده است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه بر اساس اعلام امدادگران اورژانس این زلزله تاکنون سه مصدوم داشته است، گفت: این افراد بر اثر ترس دچار مصدومیت شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۱ تیم عملیاتی و یک فروند بالگرد امدادی برای ارزیابی به مناطق متاثر از زمین لرزه اعزام شده‌اند، گفت: اقلام امدادی هم به محل حادثه ارسال شده است.

علی بختیاری، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور  نیز در این باره به ایسنا گفت: بر اساس گزارش اداره کل مدیریت بحران استان خراسان شمالی، زمین لرزه ۵.۵ ریشتری شهرستان جاجرم حوالی سنخواست تا لحظه گزارش موجب ترس و وحشت مردم، تخریب و ترک خوردگی دیوار و شکستگی شیشه برخی از منازل مسکونی در سه بخش سنخواست، شوقان و سملقان شده است.

وی ادامه داد: در این حادثه ۱۲ شهر با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت و ۳۱۱ آبادی با حدود ۱۷۰ هزار نفر جمعیت تحت تأثیر بوده اند و در حال حاضر کلیه تیم های امدادی، درمانی و خدماتی در آماده باش و در مناطق تحت تأثیر مستقر هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.