شادی نامتعارف در عروسی به قیمت جان یک کودک تمام شد

سرهنگ عباس دولتشاهی افزود: پس از  کسب خبری مبنی بر اینکه یک کودک ۶ ساله به علت مجروحیت بر اثر اصابت ساچمه فوت کرده است موضوع  به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده انتظامی خرم‌آباد عنوان کرد: پس از  انجام تحقیقات نامحسوس مشخص شد در حین اجرای مراسم شادمانه عروسی، شخصی با استفاده از  سلاح ساچمه زنی اقدام به تیراندازی می‌کند  که بر اثر سهل انگاری یک کودک 6 ساله مجروح و پس از انتقال به بیمارستان فوت می‌کند.

وی بیان کرد: متاسفانه  خانواده کودک فوت شده بدون اطلاع به مراجع انتظامی قصد پنهان کاری موضوع را داشته که بلافاصله موضوع از طریق  کلانتری 18 مورد پیگیرد قرار گرفت. 

دولتشاهی گفت: پس از هماهنگی با مقام قضایی فرد خاطی دستگیر، 2 قبضه سلاح ساچمه زنی کشف و ضبط و پرونده پس از تکمیل به دستگاه قضایی و شخص خاطی روانه زندان شد.

وی با بیان اینکه استفاده از سلاح گرم در مراسمات  بارها منجر به مجروحیت و یا فوت عده‌ای می‌شود تصریح کرد: از همشهریان تقاضا داریم جهت جلوگیری از وقوع اینگونه حوادث این رسوم غلط را ترک کنند. 

فرمانده انتظامی خرم‌آباد ضمن هشدار به افرادی که به هر نحو در مراسمات شادمانه و عزا اقدام به تیراندازی  می‌کنند خاطر نشان کرد: برابر قانون تیراندازی تحت هر عنوان جرم تلقی و در صورت استفاده از سلاح  ضمن تشکیل پرونده قضایی و مجازات عامل و عاملان آن برخورد و برای صاحبان مراسمات پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

وی اظهار داشت: چنانچه سلاح بکار رفته در مراسمات عروسی دارای مجوز باشد، مجوز آن از طریق مجاری قانونی باطل می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.