جزئیات بیانیه سازمان همکاری‌ اسلامی علیه تل‌آویو در هفتمین روز جنگ علیه غزه

سازمان همکاری‌های اسلامی پس از برگزاری نشستی مجازی، جنایات صیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین را با شدیدترین لحن محکوم کرد.

سازمان همکاری‌های اسلامی روز یکشنبه پس از برگزاری یک نشست مجازی، بیانیه‌ای علیه جنایات رژیم صهیونیستی در حق فلسطینی‌ها صادر کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در این بیانیه، «خشونت بی‌رحمانه اسرائیلی‌ها علیه مردم فلسطین با شدیدترین لحن» محکوم شده و توقف فوری حملات علیه غیرنظامیان را خواستار شد که «نقض قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل» محسوب می‌شوند.

«مولود چاوش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه امروز (یکشنبه) در این کنفرانس مجازی گفت، مقام‌های سیاسی و نظامی اسرائیلی که به دلیل نقض حقوق فلسطینیان مقصر شناخته می‌شوند، باید مجازات شده و مسئول شناخته شوند و دادگاه کیفری بین‌المللی نقش ویژه‌ای در این زمینه دارد.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران نیز در این نشست تأکید کرد: «ما باید یک کارزار نهادینه‌ شده حقوقی و سیاسی علیه رژیم آپارتاید صهیونیستی در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد کنیم. یک نهاد ناظر حرفه‌ای بین‌المللی نیز باید تشکیل شود تا جنایات علیه مردم فلسطین را رصد و گزارش کند. این جنایات باید به صورت ثبت و ضبط شده و گزارش شوند، با این هدف که مرتکبین آن‌ها در محضر عدالت قرار گیرند».

از سوی دیگر سازمان عفو بین‌الملل امروز در پیامی توئیتری نوشت: «ما عمیقاً بابت افزایش شمار کشته‌شدگان در غزه که به ۱۷۴ نفر از جمله ۷۴ کودک رسیده است نگران هستیم. دیوان بین‌المللی کیفری باید حمله اسرائیل به کمپ پناهجویان الشاطی در روز شنبه را به کشته شدن دو زن و هشت کودک منجر شد مورد تحقیق قرار دهد. حمله مستقیم به غیرنظامیان مصداق جنایت جنگی است».

این نهاد بین‌المللی در ادامه نوشت: «حمله اسرائیل به ساختمان الجلاء که چندین واحد مسکونی و دفاتر آسوشیتد پرس و الجزیره را تخریب کرد نیز باید به‌عنوان جنایت جنگی مورد تحقیق قرار گیرد. این حمله، با الگوی تنبیه جمعی جامعه فلسطینیان توسط اسرائیل مطابقت دارد».

علاوه بر نشست سازمان همکاری‌های اسلامی، امروز (یکشنبه)، سومین نشست شورای امنیت سازمان ملل برای حل و فصل منازعات اخیر فلسطینیان و صهیونیست‌ها برگزار می‌شود که اولین نشست علنی شورای امنیت با مشارکت طرف‌های درگیر محسوب می‌شود.

در نشست‌های قبلی شورای امنیت سازمان ملل، به دلیل کارشکنی‌های ایالات متحده، شورای امنیت موفق نشد قطعنامه‌ای را برای کمک به حل تنش‌های قدس اشغالی و محکوم کردن قساوت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان تصویب کند.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است.

وزارت بهداشت فلسطین، امروز (یکشنبه) اعلام کرد شمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه به ۱۷۴ شهید از جمله ۴۷ کودک و ۲۹ زن و ۱۲۰۰ مجروح افزایش یافته است.

در این میان، مقاومت فلسطینی نیز که از ظهر دیروز (شنبه) موج جدیدی از حملات موشکی و راکتی علیه تل‌آویو، عسقلان، سدیروت، اشدود و سایر مناطق اطراف تل آویو آغاز کرده، شب گذشته نیز به موشک‌باران مواضع صهیونیست‌ها ادامه داد.

 بنا بر این گزارش، گروه‌های مقاومت در غزه، تعداد بسیار زیادی موشک و راکت به سمت مرکز فلسطین اشغالی از جمله تل‌آویو شلیک کردند و  این‌بار حتی مناطق دورتر از تل‌آویو را نیز هدف قرار دادند و موشک‌های مقاومت حتی تا نزدیکی نابلس و نتانیا رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.