جبهه اصلاحات ستاد جداگانه می‌ زند

فرج کمیجانی عضو جبهه اصلاحات ایران طی گفت وگو در اتاق سیاست در ایران در کلاب‌هاوس، درباره برنامه انتخاباتی اصلاح‌طلبان و علت تاخیر در معرفی کاندیدای نهایی این جناح گفت: ما قرار بود قبل از ثبت نام از بین افرادی که معرفی شدند، شخصیت‌هایی که دو سوم را به دست می‌‌‌آورند ثبت نام کنند. بعد از صدور دستورالعمل شورای نگهبان، ما مجبور شدیم از مصوبه خودمان عدول کنیم و به این تصمیم برسیم که رای‌گیری دو سوم را به بعد از ثبت نام موکول کنیم و متناسب با افرادی که ثبت نام می‌کنند، کار کنیم.

وی افزود: از این ۱۴ نفر برخی عزیزان انصراف دادند که تلاش می‌شوند آنها هم ثبت‌نام کنند. قرار شد بعد از ثبت نام از بین افراد رای‌گیری کنیم تا ببینیم کدام افراد دو سوم را به دست می‌‌آورند. نقدی که برخی دارند این است که رای‌گیری را به بعد از اعلام صلاحیت‌ها موکول کنیم. این موضوع به رویکرد افرادی دارد که انتخابات را برگزار می‌کنند چراکه قوانین مبهم است و آنچه پیش می‌اید این است که امروز و فردا افراد را تشویق کنیم ثبت نام کنند تا بعد ثبت نام‌ها رای گیری داخلی انجام شود. 

دبیرکل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی ادامه داد: افرادی که دو سوم آرا را به دست بیاورند وارد عرصه می‌شوند و فعالیت می‌کنند و هرکدام ستاد جداگانه خواهند داشت و جبهه اصلاحات ایران هم یک ستاد جداگانه می‌زند. بعد از اعلام صلاحیت‌ها تا ده روز مانده به انتخابات متناسب با نظرسنجی‌ها، تصمیم نهایی را خواهیم گرفت که کاندیدای نهایی کدام شخص است و بقیه افراد به نفع کاندیدای نهایی کنار بروند.

کمیجانی تصریح کرد: ما قطعا تا یک هفته منتهی به انتخابات کاندیدای نهایی را اعلام می‌کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.