کنایه محمود صادقی به احمدی نژاد: ردصلاحیت شوم انتخابات را تحریم نمی‌کنم/ خبری از انصراف عارف ندارم

محمود صادقی چهره سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال خبرآنلاین، که با توجه به کنار رفتن برخی از چهره های شاخص اصلاح طلب از صحنه انتخابات، آیا این امکان وجود دارد که اصلاح طلبان از علی لاریجانی حمایت کنند؟، گفت: آقای دکتر لاریجانی شخصیت باتجربه در رده‌های مختلف مدیریتی و قانون‌گذاری و مورد احترام شخص بنده و اصلاح طلبان هستند اما براساس مانیفست  اعلام شده و توافق جبهه اصلاحات، کاندیدای برگزیده جبهه اصلاحات منحصرا از بین نامزدهای اصلاح طلب است.

وی افزود: بنده به اتکای تجربه‌ای که از وکالت و نمایندگی مردم در مجلس به دست آوردن و همچنین به اتکا حرفه خودم که وکالت است، می‌خواهم صدای مردم باشم. صدای بی‌صداها، به حاشیه رانده شده ها، صدای همه اقشار مردم از هر مذهب و طیف و نژادی. صدای اقوام غیور اما محروم کشور، صدای قوم  شریف کرد، بلوچ، عرب و همه اقوام که حول هویت ایرانی گرد هم می آیند. می‌خواهم به آنان برای ساختن ایرانی آباد و تشکیل دولتی پاسخگو امید بدهم. 

دبیرکل انجمن مدرسین دانشگاه‌ها گفت: امروزه رنج مردم بیش از همه رنج‌ها این است که بسیاری از مسئولان خود را در مقابل مردم پاسخگو نمی‌دانند و هر کس مسئولیت مشکلات را به عهده دیگری می‌گذارد. بنده با اصل شفاف سازی سیستماتیک، سامان یافته و مبتنی بر دولت الکترونیک، تشکیل در واقع سامانه ‌های هوشمند در همه بخش‌های اداری، اقتصادی، بانکی، گمرکی و همه در بخش‌های اداری و اقتصادی کشور نور شفافیت را به اجزای حاکمیت خواهم تاباند.

 این فعال سیاسی تصریح کرد: شفافیت را از خود و دولت شروع خواهم کرد و با پیشگام شدن در مسیر شفافیت و پاسخگویی سایر بخش‌های حاکمیت را به همراهی و پاسخگویی وادار خواهم کرد. اگر مردم بدانند که منابع سرشار کشور کجا هزینه می‌شود آن‌ها برای همکاری آماده می شوند و اعتماد مردم جلب می شود.  

صادقی با اشاره به اینکه با پاسخگویی اعتماد مردم را جلب می‌کنیم، تصریح کرد: بسیاری از مسائلی که در کشور ما اتفاق می‌افتد یک نیمه پنهان دارد که مردم از آنها اطلاع ندارند و به همین دلیل اعتماد خود را از دست داده اند. ما نور را به تاریکی‌ها خواهیم زد و نیمه های پنهان را آشکار خواهیم کرد، دولت را پاسخگو کرده و به مردم نشان خواهیم داد که آرمان های بزرگ انقلاب اسلامی و اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی که در قانون اساسی ما به عنوان پیمان حاکمیت با مردم اعلام شده، قابل عمل هست به شرط آنکه مردم به یاری دولت بیایند.

محمود صادقی: لاریجانی مورد احترام اصلاح طلبان است /ردصلاحیت شوم انتخابات را تحریم نمی کنم /خبری از انصراف عارف ندارم

نماینده پیشین مجلس تصریح کرد: پیش شرط یاری مردم اعتمادسازی آنان است. اقشار و اصناف مختلف را در مدیریت کشور دخالت خواهیم داد.کارگران، معلمان، دانشجویان، استادان دانشگاه، بازرگانان، صنعتگران، هنرمندان و همه اقشار به  فراخور ارتباط مسائل با آن ها در مدیریت سهیم خواهند شد. 

وی ادامه داد: در مدیریت کارخانه‌ها به خصوص واحدهای واگذار شده، تعاونی کارگران را در مدیریت واحدهای واگذاری دخیل خواهیم کرد. در واحدهای که به جای خصوصی‌سازی «مال خود سازی» شده ابتدا شفاف سازی خواهیم کرد که چه درصدی از اموال عمومی به چه کسانی واگذار شده، به نام خصوصی سازی چه اتفاقاتی افتاده است و چه نهادهایی بر اموال عمومی حاکم شدند. تلاش خواهیم کرد که حقوق از دست رفته ملت ایران را بازستانیم، همانطور که همه امیر المومنین علی (ع) فرمودند که من حقوق مردم را بازخواهم ستاند اگرچه در مهریه زنان نهاده باشند. 

صادقی در پاسخ به پرسشی درباره حضور مستقل یا در چارچوب نهاد اجماعی اصلاح طلبان، گفت: من به عنوان جزیی از جبهه اصلاحات و با آن سازوکار وارد انتخابات شده ام. با یک خرد جمعی و کار گروهی و البته به مدد بدنه مردمی جبهه اصلاحات و با رای سنجی در بدنه مردمی این جبهه در عرصه حضور پیدا کردم.

 وی همچنین درباره خبر منتشر شده در سایت انجمن مدرسین دانشگاه ها مبتنی بر انصراف محمدرضا عارف از داوطلبی در انتخابات؛ گفت: خبر منتشر شده به نقل از پایگاه‌های دیگر خبری دیگر بوده و اطلاعی ویژه ای ندارم و ما تنها خبر را بازنشر کردیم.

نماینده پیشین مجلس در پاسخ به این پرسش که اگر رد صلاحیت شود؛ انتخابات را تحریم می کند یا نه؟ گفت: امیدوارم که تایید صلاحیت شوم و اگر نشدم مراحل قانونی را برای اعتراض طی می‌کنم. انتخابات را تحریم نمی کنیم و تا زمانی که انتخابات وجود دارد و در صندوق‌های رای باز است، این فرصت را غنیمت می شماریم. البته اگر از بین مجموعه جبهه اصلاحات فرد شایسته دیگری بود از وی حمایت می کنیم و با خرد جمعی پیش می رویم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.