حمله به دو کاروان پشتیبانی آمریکا در عراق

 دو کاروان پشتیبانی آمریکا در استان های حله و دیوانیه مورد هدف گروه های ضداشغالگری قرار گرفت.

این حملات در حالی صورت می گیرد که طی روزهای اخیر و در پی سخنان فرمانده سنتکام مبنی بر خارج نشدن آمریکا از عراق، خشم گروه های ضداشغالگری برانگیخته شده و حملات متعدد، سنگین و دقیقی را علیه مواضع و منافع آمریکا ترتیب دادند.

در یک هفته گذشته بیش از ۵ کاروان آمریکایی در نقاط مختلف عراق مورد هدف قرار گرفتند و یک محل انتقال تجهیزات آمریکا در مرز کویت نیز منفجر شد که باعث بروز خسارات گسترده ای به تجهیزات آمریکا گردید.

صابرین نیوز در کنار انتشار خبر این دو حمله به اطلاعات بیشتری اشاره نکرده است و تا لحظه نگارش این خبر هیچ گروهی مسوولیت ایندو حمله را برعهده نگرفته است.

گروه های ضداشغالگری عراق اخیرا با انتشار بیانیه هایی از "وارد شدن مبارزه با اشغالگران به فاز جدیدی از جنگ" سخن گفته بودند که پس از مدتی با حملات پهپادی دقیق به پایگاه های تحت سیطره آمریکا منظور آنها از فاز جدید معلوم شد. گروه های ضداشغالگری بارها بر مبارزه خود با اشغالگران تا اخراج کامل تمامی نیروها از خاک کشورشان تاکید کرده اند.

امروز نیز شرکت معروف نظامی آمریکایی لاکهید مارتین از خروج کارمندان خود از عراق به دلیل تشدید این حملات خبر داد. این خروج درحالی بود که آمریکایی در ماههای گذشته همواره مدعی بودند که در پایگاه های مورد حمله یا حضور ندارند و یا به منافع آمریکا خسارتی وارد نمی شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.