آخرین تحولات بورس پایتخت

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس صعودی شد و در نیم ساعت ابتدایی بیش از ۸ هزار واحد رشد کرد. در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز دوشنبه ۲۱ هزار و ۹۳۶ واحد صعود کرد و به سطح یک میلیون و ۱۷۹ هزار و ۹۱۷ واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز در پایان معاملات ۱۸۶ واحد نسبت به روز گذشته بالا آمد و در رقم ۴۱۹ هزار و ۲۵۰ واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس ۱۵۳ واحد رشد کرد و به رقم ۱۷ هزار و ۴۲۷ واحد رسید.

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، ۱۲۳ نماد رشد قیمت داشتند که ۹۸ نماد بورسی و ۲۵ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۲۱۶ نماد کاهش قیمت داشتند که ۱۳۳ نماد بورسی و ۸۳ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۲۷ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۴۸ درصد بازار افت قیمت داشتند.

ورود پول حقیقی 

در روز ‌سه‌شنبه روند خروج پول حقیقی پس از ۱۸ روز کاری متوقف شد و ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار ۱۴۵ میلیارد تومان شد. در معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی به سهام فولاد (فولاد مبارکه) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن ۳۶ میلیارد تومان بود. پس از فولاد، شبندر (پالایش نفت بندرعباس) و شپنا (پالایش نفت اصفهان) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند. فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) و ذوب (ذوب آهن اصفهان) نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین ورود پول حقیقی قرار گرفتند.

متن کامل این گزارش را با تیتر «پیشی گرفتن تقاضای حقیقی در بورس + نمودار» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.