اعلام آخرین آمار فوتی‌های کرونا در کشور/ ۴۶ شهر در وضعیت قرمز

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از فوت ۳۰۷ بیمار کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: تا کنون یک میلیون و ۵۷۰ هزار و ۵۸۸ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۳۱۲ هزار و ۱۳۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به یک میلیون و ۸۸۲ هزار و ۷۲۵ دُز رسید.
 
در ادامه این اطلاعیه آمده است: از دیروز تا امروز ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۸ هزار و ۱۳۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۵۷۵ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۶۹۱ هزار و ۳۵۲ نفر رسید.
 
 
متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۰۷ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۵ هزار و ۵۶۸ نفر رسید و  خوشبختانه تا کنون دو میلیون ۱۴۴ هزار و ۱۹۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.
 
بر اساس این اطلاعیه، پنج هزار و ۵۲۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون ۱۷ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۵۸۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
 
در پایان این اطلاعیه اعلام شده است:  در حال حاضر ۴۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۶۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۳۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.