محکومیت اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی از سوی مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی را محکوم کردند.

بیش از ۲۱۵ نفر از نمایندگان مجلس در محکومیت اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی بیانیه‌ای را به شرح زیر قرائت کردند.

در این بیانیه آمده است: در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان و همزمان با روز جهانی قدس رژیم نیمه جان صهیونیستی که نفس‌های آخر را می‌زند با تعرض به مسجد الاقصی، نقض حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی به ویژه در محله شیخ چراغ در قدس شریف و کشتار فلسطینیان در نوار غزه عرصه را بر ساکنان مظلوم این سرزمین تنگ کرده و لکه ننگ دیگری بر پیشانی مدعیان حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی و به ویژه سازمان ملل متحد نشانده است.

این بیانیه افزود: این رژیم کودک‌کش در نهایت وقاحت و خونسردی مشغول جنایت علیه ملت فلسطین و مصادره خانه‌های آنها است. شهرک‌سازی در قدس شرقی و کرانه‌های غربی و آوارگی و اخراج فلسطینیان ادامه دارد، در این میان سازمان بی‌خاصیت ملل متحد و شورای امنیت آن ساکت و منفعل و صرفاً نظاره‌گر این تراژدی غمبار هستند. اروپای مدعی حقوق بشر چشم خود را بر روی این جنایت آشکار بسته است، آمریکا نیز شریک جرم و باعث و بانی جنایت‌هایی است که در سرزمین اشغالی جریان دارد.

در بیانیه نمایندگان مجلس تصریح شد: تلخ‌تر از همه خیانت و همراهی برخی از حکام عرب در عادی سازی با رژیم جعلی است که جهان اسلام را دچار انشقاق و اختلاف نموده و خیانتی در حق ملت فلسطین مرتکب شده‌اند که جرم آن سنگین‌تر از جنایت اسرائیل و دردناک‌تر از حمایت‌های اروپا و آمریکا از این رژیم است.

این بیانیه اضافه کرد: اما با عنایت‌ الهی و به لطف بیداری امت اسلامی، صبر و ایستادگی ملت فلسطین و آمادگی نیروهای مقاومت رژیم تروریستی اسرائیل امروز در بن‌بست سیاسی داخلی و وضعیت شکننده امنیتی گرفتار است و در منجلاب تباهی آخرین دست و پای خود را می‌زند. یقیناً ادامه جنایات دشمن صهیونیستی به معنای ادامه نبرد مقاومت با این رژیم در سرتاسر اراضی فلسطینی است.

در بیانیه نمایندگان مجلس خاطرنشان شد:مقاومت تنها راه مقابله با رژیم جنایتکار اسرائیل است و گروه‌های مقاومت در نهایت آمادگی و توان از آرمان فلسطین تا تحقق آزادی کامل فلسطین تاریخی از بحر تا نهر دفاع خواهند کرد.

این بیانیه افزود: محور مقاومت با راهبری نیروی قدس و با استعانت از روح شهدای مقاومت به ویژه بزرگ میدان‌دار مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی سرزمین فلسطین را از چنگال آن رژیم منحوس آزاد خواهد کرد. قدس به دست نیروی قدس آزاد می شود. ادعای مضموم صهیونیست‌ها در بنای هیکل سلیمان و و در بیت‌المقدس باطل گردیده و به جای آن تمثال حاج قاسم سلیمانی بر دروازه‌های مسجد الاقصی برافراشته خواهد شد.

مجلس شورای اسلامی در این بیانیه ضمن محکومیت جنایات رژیم غاصب اسرائیل با مردم فلسطین، پارلمان و نمایندگان این کشور ابراز همدردی و همبستگی نموده و آمادگی کامل خود را برای هرگونه کمک به ملت مظلوم فلسطین اعلام می‌کنیم. مقاومت را تنها راه رهایی و آزادی فلسطین دانسته و با تأکید بر وحدت داخلی فلسطینی از ملت‌های مسلمان منطقه می‌خواهد تا برادران و خواهران فلسطینی خود را یاری رسانند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.