واکنش فرانسه به جنایات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی

وزارت خارجه فرانسه بدون اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی از پاسخ راکتی گروه‌های مقاومت بعد از جنایت‌های رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.

در این بیانیه آمده است: «فرانسه قویا شلیک راکت از نوار غزه به سمت اراضی اسرائیل که اقدامی در نقض قوانین بین‌المللی است را محکوم می‌کند.

وزارت خارجه فرانسه همچنین اعلام کرده  که تهدید به اخراج اجبار ساکنان محله «شیخ جراح» در شرق قدس اشغالی، غیرقانونی بوده و باعث تشدید تنش‌ها شده است.

در همین رابطه وزارت خارجه روسیه اعلام کرده که مسکو نگران افزایش تنش‌ها در قدس است و از همه طرف‌ها می‌خواهد از اقداماتی که باعث تشدید می‌شوند، خودداری کنند.

وزیر اول اسکاتلند نیز بی‌رحمی و خشونت صهیونیست‌ها علیه مسلمانان فلسطینی را در مسجد الاقصی به شدت محکوم کرد و گفت، حمله به مسجد در ماه رمضان کاملا غیرقابل دفاع است.

«نیکولا استروژن» وزیر اول اسکاتلند در توئیتی از رژیم اسرائیل خواست  به جامعه جهانی گوش فرا داده و حملات خود را به سومین مکان مقدس اسلام و همچنین اخراج غیرقانونی ساکنان فلسطین در محله اشغالی «شیخ جراح» متوقف کند.

به دنبال از سرگرفته شدن درگیری‌ها  در فلسطین اشغالی در غروب دوشنبه به وقت تهران، وزارت بهداشت نوار غزه، اعلام کرد که پی حمله صهیونیست‌‌ها، به این نوار ۹، تن به شهادت رسیده‌‌اند. بر اساس بیانیه وزارت بهداشت نوار غزه، ۹ شهید از جمله سه کودک و تعدادی مجروح به بیمارستان «بیت حانون» در شمال نوار غزه آورده‌ شده‌اند.

پس از حمله موشکی گروه‌های مقاومت فلسطین به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی و شهرک‌های صهیونیست‌‌نشین اطراف نوار غزه، صهیونیست‌ها با حمله خمپاره‌ای به بخش‌هایی از نوار غزه، غیرنظامیان را هدف قرار دادند.

حمله گروه‌های مقاومت مستقر در نوار غزه پس از آن بود که «کتائب عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، عصر امروز، با تعیین ضرب‌الاجل برای رژیم صهیونیستی به تل‌آویو هشدار داد که نظامیان این رژیم تا ساعت (شش)‌ به وقت محلی مسجد الاقصی و محله شیخ جراح را تخلیه و زندانیان فلسطینی را آزاد کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.