ارائه برنامه های انتخاباتی شریعتمداری به اصلاح‌طلبان

یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 1400 گفت: دولت من دولت حل منازعه است، اگر من بر سر کار بیایم هدفم ایجاد وفاق است، دولت گفتمان مشترک بین گروه‌های ذینفع است.

محمد شریعتمداری در جلسه روز گذشته خود با جبهه اصلاحات ایران اظهار کرد:جمعیت زیر خط فقر مطلق از سال ۹۲ تا ۹۶ به ۱۵ درصد رسیده بود اما از سال ۹۶ تا ۹۸ به ۳۰ درصد افزایش یافت. این‌ها فاجعه‌ای است که تحریم نقش پر رنگی در آن داشته است. 

وی ادامه داد: آمارها و شاخص‌های مرکز آمار ایران می‌گوید دوره ۸ ساله سید محمد خاتمی موفق‌ترین دوره مدیریت کشور بوده است. من به عنوان وزیر در دولت اصلاحات مورد سوال و مواخذه قرار نمی گرفتم که چرا کریمی نوری موتلفه در کنار فیض الله عرب سرخی قرار دارد. چرا محمد نهاوندیان در کنار مسعود کرباسیان است.

شریعتمداری یادآور شد: وقتی تجربه موفق جلوی روی ما هست چرا باید بگوییم نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم؟ من اطمینان دارم اگر کشور مدیریتش به سبکی که ما می‌گوییم تغییر کند، می‌توانیم شرایط را بهبود ببخشیم. باور داورم که دولت سوم خاتمی را می توان شکل داد و با استفاده از تجربیات آن دولت، موفق‌تر هم عمل کرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: در دولت خاتمی وقتی هر ۹ روز به یک بحران رسیدیم بنده از طرف ایشان مسئول هدایت هیات پنج نفره برای حل بحران شدم و مقرر شد از طرف همه اعضای دولت به رهبری گزارش دهم و همان گزارش‌ها با مستندات متقن محورهای گفتگوی رهبری و خاتمی در روزهای دوشنبه شد. پس می‌شود برای حل مشکلات و کاهش منازعات داخلی گام برداشت.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت من دولت حل منازعه است، اگر من بر سر کار بیایم هدفم ایجاد وفاق است، دولت گفتمان مشترک بین گروه‌های ذینفع است. دولت گفتگوی بین بخش‌های مختلف نظام است. رییس جمهورش متوجه است که نفر دوم اجرایی کشور و مسئول مسئولیت‌هایی است که به او سپرده شده است.

وی افزود: انتقال تابعیت از مادران، جلوگیری از حذف غربالگری ژنتیکی و از این دست مسایل در دوره وزارت بنده و با همین نگاه به همکاری بین دستگاهی در وزارت کار بوجود آمد.

شریعتمداری تاکید کرد: من برای رفع فقر متکی به یارانه نقدی نخواهم بود بلکه با ایجاد دولت کارآفرین نوآورانه که مسئله جدیدی در دنیاست اقدام خواهم کرد و همین کار را در وزارت کار هم انجام دادیم.

وی سپس گفت: ارزش‌های اجتماعی و اعتماد عمومی و حتی اعتماد مردم به مردم در سایه فقر در حال از بین رفتن است. وقتی عدالت در بهره برداری از امکانات نداشته باشیم، چگونه از حقوق اساسی ملت که آزادی در صدر آن است صحبت کنیم. 

شریعتمداری با تاکید بر ضرورت رعایت حقوق اساسی مردم، حقوق اقوام و اخلاق در جامعه گفت: یک سوم وزارتخانه ها را از جوانان انتخاب می کنم، از زنان در کابینه و حتی به عنوان وزیر حتما استفاده می‌کنم و سعی می‌کنم موانع حضور زنان در دولت‌ها را به عنوان یک چالش مدیریتی در کشور پیگیری و در حد توان رفع کنم.  

این فعال سیاسی تصریح کرد: وزیر کشور را از کسی انتخاب می کنم که معتقد به نقش مردم باشد. تمام قراردادهای دولتی را در سامانه‌ای شفاف خواهم کرد.

لازم به یادآوری است، شریعتمداری یکی از ۱۴ کاندیدای منتخب جبهه اصلاحات ایران است که در مجمع عمومی این جبهه به بیان برنامه های خود برای دولت آینده پرداخت. او با ۱۹ پیشنهاد در رتبه پنجم لیست کاندیدای جبهه اصلاحات ایران قرار دارد. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.