چه کسانی وام صد میلیونی ازدواج می‌گیرند؟

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: تاکنون ۲۷ هزار و ۵۱ نفر از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بهره‌مند شده اند و سایر افراد نیز در حال تکمیل مدارک هستند.

شهرزاد دانشمندی با بیان اینکه تاکنون ۲۷ هزار و ۵۱ نفر از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بهره‌مند شده‌اند و سایر افراد نیز در حال تکمیل مدارک هستند، گفت: به محض ابلاغ این قانون از سوی دولت به بانک مرکزی، این موضوع به بانک‌ها ابلاغ شد.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: بر اساس قانون، افرادی که از سال ۹۷ ازدواج کرده و تسهیلات دریافت نکرده‌اند، می‌توانند نسبت به دریافت وام ازدواج ۷۰ میلیون تومانی اقدام کنند. این افراد می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه قرض‌الحسنه ازدواج، بانک عامل و شعب را مشخص کنند و در مرحله آخر بانک از طریق ارسال پیامک متقاضی را مطلع می‌کند.

جزئیات پرداخت وام ازدواج/چه کسانی وام صد میلیونی می‌گیرند؟

وی افزود: بر اساس قانون، مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه برای زوج‌های زیر ۲۵ سال (داماد) و ۲۳ سال (عروس) ۱۰۰ میلیون و برای ایثارگران دو برابر است.

دانشمندی درباره وثیقه‌های این تسهیلات گفت: وثیقه‌ها بر اساس اعتبارسنجی، حساب یارانه‌ای افراد و سفته است و بانک‌ها بنا بر شرایط متقاضی و اعتبارسنجی، نسبت به دریافت وثیقه کافی اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: مدت باز پرداخت تسهیلات ۱۰ ساله است و برای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان ماهانه یک میلیون تومان اقساط در نظر گرفته شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.