قالیباف: دنبال رفع کامل و فوری تحریم‌ها هستیم

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی گفت: این روزها مذاکرات بین ایران و ۱+۴ همراه با فراز و نشیب‌های زیادی در جریان است. یک روز اخبار پیشرفت مذاکرات و روز دیگر، خبرهای بروز اختلافات منتشر می‌شود که همه این‌ها نشان‌دهنده جدی بودن مذاکرات است.

وی ادامه داد: خداوند بزرگ را شاکریم که قانون اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها باعث باز شدن قفل‌های صنعت هسته‌ای شده و ظرفیت‌های لازم جهت مذاکرات را برای تیم مذاکره‌کننده فراهم آورد. همین ظرفیت‌ها محور بده بستان‌ها در مذاکرات جاری قرار گرفته تا به پشتوانه این قدرت‌آفرینی امکان تأمین و تضمین منافع مردم فراهم شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: صدای واحد مسئولین جمهوری اسلامی که تحت مدیریت هوشمندانه رهبر انقلاب ایجاد شده، نقش مهمی در جلوگیری از زیاده‌خواهی‌های دشمن داشته است. حفظ این اتحاد تا رسیدن به نتیجه نهایی ضروری است.

قالیباف افزود: همسو با سیاست‌های تعیین شده از سوی رهبر انقلاب، ما به دنبال رفع کامل، عملی و فوری همه تحریم‌ها هستیم. اگر همه تحریم‌ها به طور کامل برداشته شود و اثرات اقتصادی آن نیز به صورت عملی راستی‌آزمایی گردد، نباید حتی یک ساعت در موافقت با تعهداتی که ایران در برجام پذیرفته است، تأخیر کرد.

وی تأکید کرد: دشمنان ایران بدانند مردم ما علی‌رغم تلاش برای رفع تحریم‌ها، هرگز منتظر آنان نخواهند بود. ابتکار عمل در دست ایران است بنابراین از آنها می‌خواهیم با انجام کامل تعهدات خود، بیشتر از این در رفع کامل تحریم‌ها تعلل نکنند زیرا با گذشت زمان، هزینه آنها برای بازگشت به تحریم‌ها سنگین‌تر خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع بعدی که لازم است علیرغم موضع گیری های قبلی از تریبون مجلس نیز به آن اشاره کنم درباره برخی صحبت‌ها علیه قهرمان ملی ایران و دوگانه سازی غیرکارشناسی از قدرت میدانی و دیپلماسی است.

خبرهای مهم قالیباف از جدی بودن مذاکرات وین /دنبال رفع کامل و فوری تحریم‌ها هستیم/ ابتکار عمل در دست ایران است

قالیباف با بیان اینکه این دوگانه سازی ضد منافع ملی است، افزود: بدون قدرت میدانی، قدرت دیپلماسی توانی برای موفقیت ندارد و بدون قدرت دیپلماسی، قدرت میدانی هرگز به تمام اهداف خود برای تأمین منافع ملی دست نخواهد یافت، این همان مجاهدت هوشمندانه‌ای است که حاج قاسم سلیمانی در منطقه با هم افزایی قدرت میدانی و دیپلماسی توطئه دشمنان را خنثی کرد و قدرت عظیمی برای دیپلماسی به وجود آورد.

وی اظهار داشت: در روزهای اول پس از شهادت حاج قاسم گفته بودم همان طور که شهادت شهید بهشتی ریشه منافقان را کَند و خطر جریان نفاق را از انقلاب دور کرد، خون شهید سلیمانی نیز جریان خودباخته غرب زده را رسوا می‌کند و به فضل الهی ریشه آنها را می‌خشکاند. امروز آثار این اتفاق عظیم را می‌بینیم و مطمئن هستیم خون شهید سلیمانی تأثیراتی تاریخ ساز در مسیر پیشبرد آرمان‌های انقلاب خواهد داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس وظیفه خود می‌داند نسبت به برخورد با عوامل و مؤثرین این قبیل اقدامات نسنجیده، پیگیری‌های لازم را انجام دهد و از ظرفیت‌های قانونی خود استفاده کند.

قالیباف با بیان اینکه با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، ضروری است برای زمینه سازی جهت برگزاری انتخابات پرشور، با مشارکت حداکثری تأکید کنیم، گفت: حضور آگاهانه و پرشور ملت ایران در عرصه انتخابات راه حل مشکلات کشور و خواسته همه دلسوزان نظام مقدس است.

وی تاکید کرد: امیدوارم شاهد رقابت جدی بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها باشیم که نتیجه آن حرکت به سمت اصلاح ساختار اجرایی و اداری کشور برای حل مشکلات مردم باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.