جولان کرونای هندی در قم؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اعلام آخرین گزارش از مبتلایان به ویروس جهش یافته کرونای هندی در قم بیان کرد: تست کرونای جهش یافته هندی سه نفر از ۱۱ تاجر هندی که دو هفته قبل وارد قم شده اند، مثبت شد.

محمدرضا قدیر اظهار کرد: بیش از دو هفته قبل ۱۱ نفر تاجر از هند وارد قم شده بودند که در هتل محل سکونت بلافاصله شناسایی و با توجه دستورالعمل وزارت بهداشت تست بر روی آنها انجام شد که تست کرونای سه نفر مثبت شده و برای بررسی نوع جهش یافته هندی به انستیتو پاسپور تهران ارسال شد.

وی تصریح کرد: قرنطینه این افراد از همان ابتدا انجام و عملیات رهگیری صورت گرفت که در این خصوص ۳۰۰ نفر که با این مسافران در ارتباط بودند، مورد رهگیری و تست قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: از این ۳۰۰ نفر رهگیری صورت گرفته، تست کرونای معمولی ۵ نفر مثبت اعلام شد که ارتباط‌های آنها هم در حال بررسی است.

وی بیان کرد: در این مدت کاملا هتل در قرنطینه بوده و امروز عصر جواب مثبت بودن ویروس هندی جهش یافته آنها مشخص شده و مستقیما به وزیر بهداشت اعلام شده و سپس استان در جریان قرار گرفت.

قدیر یادآور شد: همشهریان بدانند که رهگیری‌ها همچنان در حال انجام است و از مردم تقاضامندیم، دستورات بهداشتی را رعایت کرده و استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات را فراموش نکنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.