واکنش تند ترامپ به تعلیق حسابش در فیس‌بوک

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا ساعاتی بعد از اعلام ادامه تعلیق حسابش در فیس‌بوک، به تندی به این تصمیم واکنش نشان داد.

به گزارش «هیل»، ترامپ گفت: آزادی بیان از رئیس‌جمهور ایالات متحده گرفته شده زیرا دیوانگان چپ افراطی از حقیقت واهمه دارند، اما حقیقت بهرحال آشکار خواهد شد، بزرگ‌تر و قوی‌تر از هر زمان دیگری در گذشته.

وی افزود: مردم کشور ما تحمل نخواهند کرد! این شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی فاسد باید هزینه سیاسی بپردازند و نباید هرگز دوباره به آن‌ها اجازه داده شود روند انتخاباتی ما را تخریب و قربانی کنند.  

«مایک پامپئو» وزیر خارجه دولت وی هم در واکنشی توییتری، در این خصوص نوشت: آزادی بیان ما در آمریکا مورد حمله قرار گرفته است. این نباید موضوعی حزبی باشد—اما، متاسفانه، چپ فقط در صورتی از آزادی بیان حمایت می‌کند که گفته‌های شما با ایدئولوژی لیبرال آن‌ها هم جهت باشد.

پامپئو افزود: اگر فیس‌بوک و توییتر می‌توانند رئیس‌جمهور ترامپ را منع کنند، آن‌ها شما را هم منع خواهند کرد.

امروز هیأت نظارت مستقل فیس‌بوک در تصمیمی با ادامه تعلیق حساب کاربری ترامپ که بعد از حادثه حمله به کنگره به طور نامحدود مسدود شده بود، موافقت کرد.

این هیأت در بیانیه‌ای اعلام کرد: متوجه شدیم که با ادامه بیان روایت بی اساسی از تقلب انتخاباتی و دعوت مداوم برای اقدام، ترامپ فضایی را ایجاد کرد که خطر جدی خشونت را ممکن می‌کرد. 

با ین حال، این هیأت تعلیق نامحدود را نامناسب خواند و از فیس‌بوک خواست ظرف شش ماه آینده این تصمیم را مورد بررسی قرار دهد و مجازاتی متناسب با مقررات این شرکت که در خصوص سایر کاربران هم اعمال می‌شود، ارائه کند.

نشریه آمریکایی «فایننشال تایمز» نوشت احتمالاً تصمیم جدید فیس‌بوک با واکشن تند جمهوری‌خواهان مواجه خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.