خبر استاندار تهران از تلاش برای حضوری برگزار کردن سال تحصیلی جدید

استاندار تهران با بیان اینکه بدلیل شیوع ویروس کرونا حدود ۲ سال است که دانش‌آموزان از فضای مدرسه فاصله گرفته‌اند اعلام کرد: با توسعه پوشش واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بدنبال آن هستیم در سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان بصورت حضوری در مدارس تحصیل کنند.

انوشیروان محسنی بندپی عصر شنبه در حاشیه برگزاری تجلیل از معلمان نمونه شهر و شهرستان های استان تهران به خبرنگار ایرنا گفت: مراسم امروز با حضور رییس جمهوری بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

استاندار تهران افزود: واقعیت این است که حضور دانش آموزان در مدارس با تلاش معلمان دلسوز موجب ارتقای رشد علمی و اجتماعی می شود که تلاش داریم در سال تحصیلی جدید دانش آموزان در فضای مدرسه به امر تحصیل مشغول شوند.

وی تاکید کرد: شیوع ویروس کرونا از اسفند ۹۸ کشور را فرا گرفت ولی نظام تعلیم و تربیت تعطیل نشد و معلمان در فضای مجازی در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان نقش خود را بدرستی انجام دادند.

استاندار تهران افزود: منشا تحول هر کشوری به نظام تعلیم و تربیت بستگی دارد و ۱۲ اردیبهشت ماه که به روز معلم نامگذاری شده با قدردانی از معلمان باید در شیوه های تعلیم و تربیت بازنگری کرد و در راستای ارتقا بخشیدن به سطح علمی دانش آموزان اقدامات بهتری انجام دهیم.

وی ادامه داد: در سال های اخیر اقدامات خوبی در زمینه افزایش حقوق معلمان انجام شده اما کافی نبوده و دولت تلاش خود را می کند که این افزایش حقوق و حمایت مادی خود را از این قشر تاثیر گذار کشور ادامه دهد.

استاندار تهران در خصوص آخرین آمار کرونایی نیز گفت: هم اکنون هشت هزار و ۳۰۰ نفر از بیماران در مراکز درمانی استان بستری هستند و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۳ نفر در استان تهران بدلیل ویروس کرونا جان باختند.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه ۶۰۷۰ نیز گفت: شهروندانی که مبتلا به ویروس کرونا هستند و برای بستری به دنبال بیمارستان هستند می توانند با استفاده از این سامانه از راهنمایی ها و آموزش های کارشناسان بهره مند شوند.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: هنوز استان تهران به شرایط مطلوب نرسیده و به نظر می رسد که از هفته آینده شیب صعودی ویروس کرونا نزولی شود.

به گزارش ایرنا، همزمان با ۱۲ اردیبهشت ماه روز معلم از تعدادی معلمان نمونه شهر و شهرستان های استان تهران با حضور استاندار و مدیران کل آموزش و پرورش شهر و شهرستان های استان در محل استانداری تهران تجلیل شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.