فرانسه: نباید کرونای هندی را دست‌کم بگیریم

ورن در اظهاراتی در رادیو فرانسه گفت: «نباید خطر نوع هندی کرونا را دست‌کم بگیریم. تاکنون مشخص نیست واکسن‌های کنونی نسبت به این نوع از ویروس کرونا اثربخشی داشته باشند.»

روز گذشته وزارت بهداشت فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: «۳ مورد ابتلا به نوع هندی کرونا در فرانسه تشخیص داده شده است.»

هند روز گذشته با اعلام ابتلای ۱۸ میلیون نفر به ویروس کووید-۱۹، جهشی در میزان مرگ‌ومیر و ابتلا به این ویروس را به ثبت رساند. بیش از ۳۹۰ نفر از قربانیان در دهلی بودند که این بالاترین رقمی است که پایتخت این کشور از زمان آغاز همه‌گیری کرونا ظرف یک روز شاهد آن بوده است.

همچنین منابع خبری اعلام کردند با افزایش آمار بی‌سابقه قربانیان کرونا در هند و کمبود فضا برای سوزاندن اجساد، مقامات دهلی مجبور شدند در پارک‌های عمومی، سکو‌های موقت مرده‌سوزی احداث کنند. گزارش‌های محلی، تصاویر اجساد صف کشیده در انتظار نوبت سوزاندن را نشان می‌دهد. این انتظار بعضی اوقات تا ۲۰ ساعت نیز طول می‌کشد.

امروز نیز پلیس دهلی از مقامات محلی خواسته تا فضا‌های بیشتری را برای مرده‌سوزی شناسایی کند. اما وزیر بهداشت هند با دفاع از دولت مدعی شد نرخ مرگ‌ومیر در این کشور پایین‌ترین در جهان بوده و اکسیژن‌رسانی نیز کافی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.