استقبال قطر از موضع غافلگیرکننده بن سلمان در قبال ایران

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر در یک پیام توئیتری با استقبال و حمایت از صحبت‌های «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی درباره تمایل ریاض به برقراری روابط حسنه با ایران نوشت: «عمل به منشور سازمان ملل متحد و احترام به حاکمیت کشورها و عدم دخالت در امور آنها از مبانی اصلی کشورهای متمدن و سوپاپ اطمینان برای حفظ امنیت و صلح در منطقه و جهان است».

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در ادامه این پیام نوشت: «ما از درخواست ولیعهد سعودی برای سیاست خارجی مبتنی بر (رعایت) حُسن همجواری و گفتگو، از جمله با ایران، حمایت می‌کنیم».

گفتنی است، بن سلمان روز گذشته در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی العربیه ایران را یک کشور همسایه خواند و گفت که «ریاض خواهان روابط خوب و متمایز با تهران است».

ولیعهد سعودی در عین حال مدعی رفتارهای منفی از سوی ایران شد و افزود: «مشکل ما رفتار منفی ایران است و ما در حال کار با شرکای خود در جهان برای یافتن راهکار هستیم تا این مشکلات را پشت سر بگذاریم و روابطی خوب به سودِ همگان داشته باشیم».

بن سلمان در بخشی دیگر از این مصاحبه گفت: «نمی‌خواهیم ایران در شرایط سختی قرار داشته باشد، بلکه می‌خواهیم ایران کشوری شکوفا باشد و توسعه یابد، ما در ایران و آنها در عربستان منافع دارند و [این خواسته] ما برای آن است تا منطقه و جهان به سوی رشد و شکوفایی حرکت کند».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.