پزشکیان: در صورت عدم مقبولیت از انتخابات کنار می‌کشم

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در  سومین نشست پرسش و پاسخ دانشجویی که با موضوع انتخابات در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، با اشاره به سوابق اجرایی و فعالبت خود درباره سوالی پیرامون  سند ۲۰۳۰ افزود: وقتی مقام معظم رهبری در این مورد موافق نیستند دیگر جای بحث نیست. البته من معتقدم چهارچوب نظام آموزش باید تغییر کند زیرا تغییر و تحول لازم حوزه آموزش است. اکنون آموزش ما فقط محتویات ذهنی را انتقال می دهد این در حالی است که باید مهارت به دانشجویان و دانش آموزان آموزش داد. 

پزشکیان تصریح کرد: آموزش برای توانمندسازی است علت خروج نخبه های ما نبود ساختار درست است و فقط نخبه پروری می کنیم و کار تیمی و مدیریت وجود ندارد چراکه  نحوه اصلاح مشکلات را هنوز بلد نیستیم. آموزش در کشور ما کارایی ندارد و مربوط به زمان های گذشته و دور است. 

وی ادامه داد: معلم یا استاد قبل از  وارد شدن به کلاس درس باید آموزش ببینند، اکنون بسیاری از افرادی که تدریس می کنند مهارت لازم را برای تدریس ندارند. 

وی گفت: اکنون بهترین روش تدریس در تهران را می توان در نقاط دور افتاده کشور انجام داد تنها باید توانمندی را در معلم و استاد با آموزش بوجود آورد اکنون نحوه آموزش در دنیا تغییر کرده است. 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی درباره سوال دانشجوی دانشگاه امیر کبیر مبنی بر کنارگیری به نفع جهانگیری و اینکه چرا مردم باید به شما رای دهند،  اضافه کرد: من از جبهه اصلاحات هستم و اگر در نظر سنجی عمومی این نتیجه حاصل شد که من باید به نفع دیگری انصراف دهم این کار را انجام می دهم. 

وی اظهار داشت: من به رای مردم احترام می گذارم و عضو هیچ حزب و دسته ای نیستم و براساس چشم انداز مقام معظم رهبری گام بر می دارم. 

شرط پزشکیان برای کناره‌گیری از انتخابات

پزشکیان تاکید کرد: با نگاهی که مردم کشور را خوب و بد می بیند مخالف هستم. هرکسی برای رشد مملکت کار کند بسیجی است. 

وی افزود: در ۲ دوره ای که در مجلس بودم در کمیسیون بهداشت؛ طرح تحول و تحکیم خانواده را دنبال کردیم در مقوله عدالت ۳ کار را به خوبی انجام دادیم اول اینکه بیمه درمان را نسبت به حقوق و میزان درآمد تغییر دادیم و دومین کار بحث یک درصد ارزش افزوده برای مردم و سوم اختصاص ۱۰ درصد از خالص درآمد نفتی برای اقشار کم درآمد بود. 

وی خاطرنشان کرد: بنده دارای زندگی شفافی هستم و تا کنون از هیچ بیماری هم پول دریافت نکردم. 

پزشکیان تاکید کرد: اینکه من با رضایت اکثریت مردم در نظر سنجی به نفع دیگری کنار بروم احترام به نظر مردم است اگر می خواهیم ایران اسلامی پیشرفت کند باید وحدت بین همه مسوولان وجود داشته باشد. اکنون به جای دعوای خدمت دعوای قدرت در کشور وجود دارد. 

پزشکیان درباره سوال یکی از دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) درباره بحث تجارت جهانی و ارتباط اقتصادی با کشورها یادآورشد: مرزها را بین کشورهای اسلامی برخواهم داشت و اینکه چگونه به این کار برسیم تنها با وحدت داخلی است که باید از چاله آتش خارج شویم. اولویت من در ارتباط با کشورهای همسایه کشورهای مسلمان است. 

پزشکیان ادامه داد: علم ، مشارکت و ایمان مثلثی است که می توان با آن کوه را جا به جا کرد در خصوص  مسکن مهر باید به بافت مسکونی و فرهنگ ها و نگاه علمی توجه شود به طور مثال من ۶۰۰ خانه بهداشت را در زمانی که رئیس دانشگاه بودم ساختم که با مشخص کردن بودجه ، مکان و برنامه ریزی براحتی می توان در این زمینه فعالیت کرد.همچنین باید یارانه ها ساماندهی شود و یارانه را به دست مشتریان واقعی رساند. 

وی درباره سوال دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی درباره پیر شدن جمعیت کشور و افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج گفت: فرهنگ خانواده باید توسط فرهنگسازان مورد توجه قرار گیرد. چرا به این وضعیت افتادیم که باید بگویم مجموعه ای در جامعه باعث این مشکلات خانواده شده اند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.