خبرنگاران چه زمانی واکسن کرونا دریافت می‌کنند؟

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خبرنگاران پس از گروه یک که شامل کادر بهداشت و درمان، جانبازان و بیماران خاص و گروه دو که شامل سالخوردگان بالای ۶۵ سال هستند در گروه سوم مشاغل پر خطر برای واکسن‌کرونا قرار دارند.

دکتر سیما سادات لاری روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی پردیس دانشکده علوم‌ پزشکی نیشابور در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون ۲ میلیون دُز واکسن‌ کرونا وارد شده که از این مقدار حدود ۸۲۰ هزار دُز تزریق شده است.

وی ادامه داد: کسانی که واکسن زده‌اند ممکن است به کرونا مبتلا شوند ولی درصد کشندگی آن به صفر می‌رسد و اغلب ۲ هفته پس از تزریق دوم به ایمنی کامل می‌رسند اما خطر ویروس‌های جهش یافته همچنان وجود دارد و ۷۰ درصد جامعه باید واکسینه شوند و رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی همچنان باید رعایت شود.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حالی که همه کشورهای جهان گرفتار کرونا شده‌اند ما افتخار می‌کنیم از معدود کشورهایی هستیم که در حال تولید واکسن کرونا هستیم.

وی افزود: مراحل تولید ۲ واکسن پاستور و برکت در حال تکمیل است که امیدواریم پس از آنکه کارآزمایی بالینی مرحله سوم آن به نتیجه برسد در تیر ماه به تولید انبوه رسیده و در سطح وسیع‌تری واکسیناسیون انجام شود.

لاری ادامه داد: هنوز هیچ نمونه‌ای از ویروس جهش یافته هندی در کشور مشاهده نشده و همچنان ویروس غالب همان ویروس جهش یافته انگلیسی است و تجربه نشان داده جهش‌های این‌ ویروس در جهت افزایش قدرت سرایت آن بوده است.

وی گفت: تولید یک واکسن ایمن حدود پنج تا ۶ سال طول می‌کشد و هنوز تولید این واکسن‌ها در مرحله کارآزمایی بالینی سه است و معلوم‌ نیست که چقدر می‌تواند ایمنی ایجاد کند و اینها ابهاماتی است که در کل دنیا وجود دارد.

در این مراسم خوابگاه دانشجویی ۱۵ خرداد مجموعه فرهنگی پردیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور به مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع با ظرفیت ۲۸۸ دانشجو با هزینه ۷۰میلیارد ریال و همچنین مسجد پیامبر اعظم (ص) در این مجموعه فرهنگی با هزار و صد مترمربع مساحت و هزینه ۴۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان زیرپوشش دانشکده علوم پزشکی نیشابور است.

مرکز شهرستان‌ ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.