میانجیگری برای مهار تنش میان نوار غزه و اسرائیل/ سونامی کرونا در هند

در پی آتش سوزی در یک نفت کش در سواحل سوریه، اخبار ضد و نقیضی به گوش می رسد. دیده‌بان حقوق بشر سوریه، گفت که نفتکش حامل محصولات نفتی ایران بوده است و حداقل سه شهروند سوریه از جمله دو خدمه در این حادثه جان باخته اند. بر اساس این گزارش نفت کش از ایران به سمت بندر بانیاس می رفت که هدف حمله قرار گرفت اما مشخص نیست حمله کار چه کسی است. خبرگزاری دولتی سانا در سوریه  هم به نقل از وزارت نفت این کشور نوشت که آتش سوزی بعد از آنچه به نظر می رسد حمله ای توسط یک پهپاد از طرف آب های لبنان بوده باشد شروع شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، در پی موج سهمگین شیوع ویروس کرونا در هند،  دادگاه عالی این کشور با اعلام وضعیت اضطراری ملی از دولت مرکزی خواسته است تا طرح مقابله با این ویروس مرگبار را هر چه زودتر آماده کند. بیمارستان‌های هند با جهش شدید صعودی شمار مبتلایان به کرونا تحت فشار و نظام بهداشتی با بحران روبرو است. ظرفیت بیمارستان‌ها در شبه قاره تکمیل و هند که صادر کننده اکسیژن است با کمبود روبروست و نیاز پزشکی به اکسیژن در سایه بیماری کووید۱۹ بیش از هفت برابر شده است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر جنگ نفت کش ها در سواحل سوریه /هیولای کرونا در هند /شوک بایدن به اردوغان بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.