رییس پارلمان گرجستان استعفا داد

به گزارش خبرگزاری " اسپوتنیک گرجستان "،" آرچیل تالاکوادزه " رییس پارلمان گرجستان روز شنبه از سمت  خود استعفا کرد .

تالاکوادزه در پایان  نشست نمایندگان پارلمان از حزب حاکم " رویای گرجستان " که اکثریت کرسی را در پارلمان دارد، با اعلام استعفای خود افزود: با توجه به  این که مذاکرات با نیروهای محالف دولت که به  نمایندگی از حزب حاکم در آن مشارکت داشتم، با امضای توافقنامه به پایان رسید، بر این باورم که برای فعالیت صحیح بعدی پارلمان لازم است از سمت خود استعفا کنم.

تالاکوادزه در ماه ژوئن (تیر) سال ۲۰۱۹ میلادی ریاست پارلمان را بر عهده گرفت و پس از انتخابات پارلمانی ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ دوباره عهده دار این سمت شد.

پس از ۶ماه از انتخابات پارلمانی در ماه دسامبر(دی) سال ۲۰۲۰ میلادی  توافق حزب حاکم " رویای گرجستان " و بیشتر رهبران احزاب سیاسی مخالف دولت فعلی این کشور با میانجیگری " شارل میشل " رییس شورای اتحادیه اروپا ّ، بحران سیاسی در گرجستان به پایان  رسید.

نمایندگان پارلمان از نیروهای مخالف دولت فعلی گرجستان با ادعای این که انتخابات پارلمانی با تخلف و تقلب به نفع حزب حاکم " رویای گرجستان " همراه بوده است، از حضور در صحن پارلمان خودداری کرده بودند.

با توافق اخیر نیروهای مخالف و حزب حاکم گرجستان با میانجیگری رییس شورای اتحادیه اروپا ، نمایندگیان از احزاب مخالف تصمیم به حضور در جلسات پارلمان گرفتند.

 حزب حاکم "رویای گرجستان " پس از استعفای تالاکوادزه اعلام کرد نامزدی " کاخا کوچاوا " را به ریاست پارلمان معرفی خواهد کرد. 

کوچاوا از سال ۲۰۱۶ میلادی نماینده  پارلمان از حزب حاکم گرجستانی است. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.