جزئیات بیمه داوطلبان دریافت کننده واکسن کوو ایران برکت

او با بیان اینکه کوچکترین علائم این افراد در نظر گرفته می‌شود، گفت: اگر مشکلی داشته باشند به ما مراجعه می‌کنند و به پزشک‌های متخصص ارجاع داده می‌شوند.

محرز گفت: تمام خدماتی که به افراد دریافت کننده واکسن برکت ارائه می‌شود رایگان است و این افراد تحت پوشش بیمه قرار دارند و زیر نظر بهترین پزشکان معاینه می‌شوند و تاکنون در معاینات خود هیچ گونه عارضه‌ جدی‌ای را مشاهده نکردیم.

محقق پروژه واکسن کووایران برکت درباره وضعیت موج چهارم کرونا در کشور گفت: باید تعطیلی‌ها در کشور اجرایی شود.

او با بیان اینکه تاکیدهای ویژه‌ای برای جلوگیری از سفرهای نوروزی داشتیم، اما این اتفاق در کشور رخ نداد، تصریح کرد: اوضاع در حال حاضر وحشتناک است و در بیمارستان‌ها و آی سی یوها برای بیماران کرونایی جا نیست و همه پشت در مانده اند.

محرز ادامه داد: ویروس انگلیسی در حال حاضر سرعت انتقال بالایی دارد و علائم بیماران بسیار شدید است.

او با بیان اینکه مردم باید نکات بهداشتی را رعایت کنند، افزود: این نکته را باید یادآوری کنم که رعایت دستورالعمل‌ها بعد از واکسن کرونا نیز الزامی است.

محقق پروژه واکسن کووایران برکت ادامه داد: آمریکا بیشترین واکسن‌ها را در دنیا تزریق کرده است و بعد از اثبات اعلام کردند که واکسن تنها جلوی مرگ و بستری شدن در بیمارستان‌ها را می‌گیرد.

او با بیان اینکه رعایت فاصله فیزیکی، ماسک زدن و دست شستن همیشه در رأس است، گفت: مشاهده می‌کنیم که مسئولان دستورالعمل ارائه و اعلام تعطیلی می‌کنند، اما نظارتی بر اجرای دستورالعمل‌ها نمی‌شود و شاهد باز بودن مغازه‌ها هستیم، چرا که مشکلات اقتصادی، اجتماعی و روانی ناشی از کووید ۱۹ کمتر از خود بیماری نیست.

محرز گفت: اوج گیری کرونا در کشورهایی همچون هند، اروپا و آمریکا مشاهده می‌شود، بنابراین تکلیفمان با این ویروس معلوم نیست.

او با بیان اینکه در درجه اول مردم باید رعایت حفظ جان خود را بکنند، چرا که در همه جای دنیا ثابت شده است که مردم باید به فکر خود باشند، ادامه داد: بسیاری از دولت‌ها نمی‌توانند به این موضوع اهمیت دهند و یا قدرت مالی برای آن هم ندارند.

محرز گفت: در اپیدمی و پاندمی خرید واکسن توسط عده‌ای افراد پولدار کارایی ندارد، چرا که تعدادی خارج از نوبت اولویت آن را دریافت می‌کنند و نورم واکسیناسیون بر هم می‌ریزد و عملی نیست.

او با بیان اینکه در اپیدمی و پاندمی باید کشورها واکسن را بخرند و آن را به طور رایگان و طبق اولویت به مردم تزریق کنند، گفت: تقاضای واکسن خیلی بیشتر از تولید آن است و امکان تولید آن قدر نیست که همه نتوانند استفاده کنند، بنابراین باید واکسن خریداری شود.

محقق پروژه واکسن کووایران برکت گفت: اگر واکسن ایرانی به تنهایی نتواند جوابگوی مردم کشور باشد، باید حتما از کشورهای دیگر واکسن خریداری شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.