کنت مک‌کنزی، فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا به شبکه رووداو درباره درگیری میان نیروهای آسایش(نیروهای امنیت داخلی کرد) و نیروهای دفاع ملی سوریه در قامشلی گفت: نیروهای سوریه دموکراتیک شریک بسیار مهمی برای ما هستند و از جان سربازان ما محافظت می‌کنند. ما نهایت تلاشمان را برای آرام کردن اوضاع به کار می‌گیریم. ما خواهان حل مشکل قامشلی از طریق مذاکره هستیم.

این در زمانی است که رهبران، چهره‌های سرشناس و روشنفکران قامشلی درحال مذاکرات برای برقراری آتش‌بس هستند.

درگیری‌ها میان دو طرف به کشته شدن تعدادی به ضرب گلوله نیروهای دفاع ملی از جمله یک کودک ۱۰ ساله منجر شد.

درگیری‌ها بعد از آن ازسرگرفته شد که نیروهای دفاع ملی آتش‌بسی را که با میانجیگری پلیس نظامی روسیه برقرار شده بود، نقض کردند.

نیروهای دفاع ملی سوریه از مقر خود در مرکز شهر قامشلی به ایست موقت نیروهای آسایش تیراندازی کرده بودند. با میانجیگری روسیه درگیری‌ها پایان یافته بود.

کنترل شهر قامشلی و حسکه بین نیروهای ارتش سوریه و نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) تقسیم شده و غالبا با میانجی‌گری روسیه بدون تغییر نقشه راه درگیری‌ها خاتمه می‌یابند.

مک‌کنزی گفت: نیروهای قسد در حمایت از نیروهای ما مهارت کسب کرده‌اند. ما برای درگیری آتی بین آن‌ها و نیروهای نظام آماده می‌شویم و معتقدیم که آن‌ها مقاومت خواهند کرد.

وی مدعی شد: «موشک سوری که روز گذشته به "اراضی اسرائیل" شلیک شد نتیجه سوء مدیریت سلاح‌ها توسط سوریه بود. فکر نمی‌کنم که هدف حمله بوده باشد. از زمانی که اسرائیل تحت حمایت نیروهای مرکزی قرار گرفته است اقداماتی را برای تقویت نیروهای آن اتخاذ می‌کنیم. فکر نمی‌کنم ما به وقوع جنگی در منطقه نزدیک باشیم.»

وی درباره عراق گفت: ادامه حملات پهپادی علیه نیروهای ما مسئله نگران کننده‌ای است اما تیربارهای دفاع هوایی آمریکا در تعقیب و شکار موشک‌ها مهارت دارد. ما طرح روشن و مشخصی برای خارج کردن نیروهایمان از عراق نداریم بلکه دولت عراق از ما خواست در آنجا بمانیم و شاید تعداد نیروها را در مرحله‌ای افزایش دهیم.

مک‌کنزی همچنین گفت: ما نگران قدرت نظامی حزب‌الله هستیم. ما با نیروهای نظامی لبنان به عنوان نماینده دولت تعامل می‌کنیم.

مک‌کنزی گفت: عربستان هر روز در معرض تهدید قرار دارد. حمایت آمریکا از ریاض به بعد لجستیکی محدود می‌شود. ما مشارکت دیگری در جنگ به ویژه در زمینه تبادل اطلاعات نداریم.

وی درباره عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت که وی در مقابل کمیته‌های کنگره بر پایبندی آمریکا به عقب‌نشینی از افغانستان تأکید کرده است.

وی درباره فروپاشی دولت افغانستان بعد از عقب‌نشینی گفت: حمایت ما از نیروهای افغانی و همچنین حمایت مالی از آن نیروها از طریق سفارت آمریکا در کابل ادامه خواهد داشت. نیروهای نظامی آمریکا آنجا نخواهند ماند. طالبان از جنگ دست برنخواهد داشت اما علیه نیروهای ائتلاف نمی‌جنگد بلکه علیه نیروهای امنیتی افغانستان می‌جنگد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.