اولین واکنش وزیر جنگ اسرائیل به انفجار در نزدیکی دیمونا

روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت‌ آحارانوت»، بعدازظهر امروز (پنجشنبه)، گزارش داد که «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پاسخ به سؤالی به موضوع شلیک موشک به نزدیکی تأسیسات اتمی «دیمونا» در جنوب فلسطین اشغالی واکنش نشان داده است.

وبگاه خبری «الاعلام الحربی المرکزی» با نقل این گزارش خبر داد که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شده: «یک موشک ضدهواپیما به سمت پرنده‌های ما و از راه هوا شلیک شد».

 گانتس در ادامه افزود: «برای رهگیری موشک تلاش صورت گرفت؛ اما با شکست مواجه شد. ما همچنان درباره این حادثه تحقیق می‌کنیم».

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی نیز ظهر امروز به خبر شلیک موشک به سمت تأسیسات اتمی دیمونا اشاره کرد و در این خصوص گفت: «شرایطی که در آن موشکی با سر جنگی ۲۰۰ کیلوگرمی به سمت اسرائیل شلیک می‌شود، می‌توانست به گونه‌ای دیگر رقم بخورد. نتانیاهو می‌خوابد تا تنها برای انجام امور شخصی خود آماده شود».

بامداد امروز بود که منابع محلی در فلسطین اشغالی از به‌ صدا درآمدن آژیرهای هشدار حمله موشکی در اطراف تأسیسات اتمی دیمونا خبر دادند.

پس از شنیده شدن صدای آژیرهای خطر، منابع عبری‌ گزارش‌هایی درباره شلیک یک موشک از خاک سوریه به سمت جنوب فلسطین اشغالی منتشر کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی، لحظاتی بعد گزارش‌های منتشر شده را تأیید و اعلام کرد که موشکی به سوی مناطق نزدیک به تأسیسات اتمی دیمونا شلیک شده که پدافند هوایی این رژیم در رهگیری آن ناموفق عمل کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.