توضیح کرملین درباره خط قرمزهای اعلامی پوتین

ولادیمیر پوتین به غرب درباره عبور از خط قرمزها هشدار داده و تاکید کرد که هرگونه اقدام تحریک آمیزی با واکنشی شدید مواجه خواهد شد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: این خط قرمز منافع ملی روسیه است. خطوط قرمز روسیه به منافع ملی آن مرتبط هستند، آنها همچنین به طور قطع به روابط دوجانبه با دیگر کشورها به ویژه اوکراین و روابط با ائتلاف‌های بین‌المللی مختلف مرتبط هستند.

سخنگوی کرملین همچنین گفت، رئیس‌جمهوری روسیه از ایده ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین برای ملاقات در منطقه جنگ‌زده دونباس مطلع شده است و اگر لازم بداند خودش پاسخ خواهد داد. پسکوف به خبرنگاران گفت: بله رئیس‌جمهوری روسیه از این موضوع اطلاع دارد. اگر رئیس‌جمهور آن را ضروری بداند، خودش پاسخ خواهد داد. اکنون حرفی در این رابطه ندارم.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه همچنین گفت، ایده ولادیمیر پوتین درباره ایجاد یک محیط عاری از درگیری احتمالا در نشست قدرت‌های هسته‌ای مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. پوتین در سخنرانی سالانه در پارلمان روسیه گفت، مسکو از جامعه جهانی برای صحبت درباره ثبات استراتژیک و ایجاد یک محیطی بدون وجود درگیری دعوت به عمل می‌آورد. پسکوف در پاسخ به شفاف‌سازی درباره این ایده به خبرنگاران گفت: رئیس جمهور بار دیگر به اهمیت این ابتکار عمل، مسئولیت ویژه قدرت‌های هسته‌ای و اهمیت ابتکار عمل برای برگزاری اجلاس سران اشاره کرد... او پیشتر گفت که اجلاس بالقوه [کشورهای عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد] می‌تواند حداقل در تنظیم تهدیدهایی که با آن روبرو هستیم و رویکردهای کلیدی که باید هنگام پاسخ به چالش‌ها استفاده کنیم، به کار رود.

توضیح کرملین درباره خط قرمزهای اعلامی پوتین

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.