عربستان سومین سفیر زن خود را معرفی کرد

در این مراسم که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، تعدادی دیگر از سفرای تازه منصوب شده عربستان سعودی نیز حضور داشتند.

ایناس الشهوان در سال ۲۰۰۷ همکاری خود با وزارت امور خارجه عربستان را آغاز کرد و تا پیش از پذیرفتن این سمت، به‌عنوان مشاور وزیر خارجه در امور سیاسی فعالیت می‌کرد.

وی همچنین اولین زنی است که سمت مدیر یک اداره را در سازمان امور سیاسی و اقتصادی وزارت امور خارجه برعهده دارد. او پیش‌تر، مسئولیت تعدادی از پرونده‌های سیاسی مهم را برعهده داشته و به‌عنوان نماینده عربستان در بسیاری از مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی شرکت کرده است.

الشهوان دارای مدرک کارشناسی ارشد در روابط بین‌الملل از استرالیا است و یکی از اعضای اولین گروه برنامه رهبران آینده است که توسط وزارت امور خارجه در سال ۲۰۱۷ آغاز شده است.

علاوه بر سفیر عربستان در سوئد و ایسلند که سوگند یاد کرد، سفرای تعیین شده در پرتغال، سلطان نشین عمان، جمهوری چک، کره جنوبی، ترکمنستان، جمهوری کومور، تاجیکستان، قرقیزستان، آلبانی، کنیا، افغانستان، کوبا، چاد و بورکینا فاسو نیز در این جلسه ویدئویی حضور داشتند.

بر اساس دیدگاه جدید حکومت عربستان سعودی، نقش زنان عربستان سعودی در ساختار اجتماعی و سیاسی و مشارکت آنها در نهادهای سیاسی و اجتماعی کشور به میزان چشمگیری افزایش یافته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.